Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Очаква се объркване при плащането и връщането на ресто и в двете валути, казват от "Ние, потребителите"
Платформата „Ние, потребителите“ създаде онлайн анкета, чиято цел е да се чуе мнението и да се отчетат потребностите на българските граждани относно начина на посочване на цените на стоките и услугите и осъществяването на търговската дейност в преходния период около въвеждането на еврото в България. Това съобщи Габриела Руменова, създател на платформата.
Според нея връщането на ресто в евро и в лева би объркало много потребители
Законопроектът и мотивите към него са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет именно, за да бъдат събрани становища и гледни точки от възможно най-много заинтересовани страни, допълва Руменова.
Разработеният от “Ние, потребителите” е-въпросник приканва гражданите да споделят как за тях ще бъде по-лесно и удобно посочването на цените на продуктите при кампании за намаления например в периода на двойното обозначаване - в лева и в евро.
Действащото към момента потребителско законодателство задължава търговците в този случай да посочват редовната и намалената цена на стоката в лева. Със законопроекта за въвеждането на еврото, в преходния период, се добавя още една - намалената, в евро. Въпросът към гражданите е желаят ли и редовната цена да бъде посочена в евро.
Аналогичен въпрос има и за случаите, в които потребителското законодателство задължава търговците да посочват цена за единица мярка и за количеството в разфасовката, когато имаме предварително пакетирани продукти.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб