Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Новите билети ще важат за 30 или 60 минути
От 1 януари в градския транспорт в София ще се пътува с т.нар. билети за време, които позволят неограничено прекачване от едно превозно средство на друго в рамките съответно на 30 или 60 минути. Директорът на Центъра за градска мобилност, Димитър Дилчев обясни за businessnovinite.bg , че са направили анализ на навиците на пътуванията в столицата. Той показва, че пътниците използват транспорт средно около 30-40 минути. След нова година, те ще могат да пътуват с билет 30 плюс. Той остава на сегашната цена от 1,60 лева, но дава възможност да се сменят различни превозни средства, включително и метрото. В момента, билетът се ползва само в едно превозно средство, независимо от разстоянието и броя спирки.
„От Нова година на същата цена ще можеш да ползваш колкото е необходимо различни превозни средства и на 29-а минута, в последното избрано превозно средство можеш да се валидираш и да продължиш да пътуваш спокойно като редовен пътник до своята крайна спирка. При 30 плюс е важно да се знае, че валидацията трябва да се прави във всяко превозно средство“, обясни Дилчев.
Същото важи и за другия билет за време 60 плюс. Цената му е 2,20 лева. Билетите за време се зареждат на пластиките на Sofia city card или на новата ни Ultralight. Пътникът може да зареди повече от един билет на своята карта.
От центъра за градска мобилност отчитат, че има дни с над 40 000 пътувания на ден, платени с банкови карти. „ Бих искал да уточня, че всички наши пътници, които предпочитат пътуването с банкова карта, а те са много, също от 1 януари пътуват с 30 плюс, т.е. сменят толкова превозни средства за това време, колкото им е нужно. А след второто пътуване, ако продължат, автоматично се агрегира дневна карта с неограничен брой пътувания и реално се заплаща само нейната цена – 4 лева“, обясни още директорът на ЦГМ.
Ще можем ли да купуваме билети от водача?
Водачите ще продължат да продават билети, но те ще важат само за конкретното превозно средство и ще са на цена от 2 лева. „Реално това е възможност за извънредни обстоятелства. Основните превозни документи са други. Искам да напомня, че от 1 януари в нашите каси вече няма да се продават познатите хартиени билети. Пътниците, които имат от тях могат да ги използват до 1 март 2023 година“, обясни още Дилчев.
Задължително е валидиране
´При качване и прекачване, независимо, с какъв превозен документ сте, винаги ще трябва да се валидират“, заяви Дилчев. Той припомни, че валидирането е и застраховката при пътуване, но дава възможност да се използват буферните паркинги по системата „Пътувай и паркирай“.
Какви санкции са предвидени за нередовните пътници?
Санкцията за нередовен пътник е 30 лв. Този билет се купува от контрольора и важи само за същото превозно средство. Общинските съветници са предвидили и глоба от 3 лева за невалидирана карта . „Ние в ЦГМ знаем, че това ще създаде известни затруднения на пътуващите в наземния транспорт, за разлика от тези в метрото. Затова ще дадем достатъчен толеранс на нашите клиенти да свикнат, като контрольорите ни ще напомнят в началото на пътниците да си валидират картите“, обясни още директорът на ЦГМ.
От януари ще има и екипи от проверяващи, които са с бодикамери, така че да има по-голяма сигурност при проверките, както и по-голямо спокойствие.
И още: От Нова година няма да се продават: тридневна карта за всички линии; месечна за една линия наземен транспорт; месечна - за метро; месечна - метро „плюс" - за метро и една линия наземен транспорт; тримесечна - за всички линии и шестмесечна - за всички линии. Всеки, който има някой от тези документи или иска да си зареди нов такъв, може да го направи до 31 декември 2022 г, и да пътуват до изтичането на срока му. Също така, пътниците на метрото, които са свикнали да пътуват с хартиен билет, ще могат да го правят отново на цена от 1,60 лв, но само за едно пътуване. Не могат да използват друго превозно средство.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб