Нов закон ще сложи край на тормоза над длъжници

Законът предвижда правила, които колекторските фирми трябва да спазват

 

Нов Закон за лицата, обслужващи кредити, и купувачите на кредити, внесен от Министерски съвет в парламента, ще осигури по-спокоен живот на длъжниците. Събирачите на дългове няма да може да звънят по телефона на длъжниците в периода от 20:00 до 7:00 часа, както и в почивни и празнични дни, предвижда законът.

Освен това представители на фирмите за събиране на проблемни заеми няма да могат да ходят в домовете или в офисите на длъжниците. Няма да могат и да притискат длъжниците да платят. Купувачите на кредити и фирмите, обслужваща кредити, трябва да изпълняват задълженията си добросъвестно и професионално, като третират справедливо кредитополучателите, зачитайки техните права и интереси, пише в проектозакона.

Купувачите на кредити и лицата, обслужващи кредити, осъществяват комуникацията си единствено по телефона или с писма по електронната поща, адресирани лично до длъжника. Те трябва и да осигурят възможност на длъжника да посети техен офис по своя инициатива. Комисията за защита на потребителите оповестява публично процедура за обработване на жалби от потребители.

Предвидени са и санкции, като за лице, обслужващо кредити, което не осигури справедливо и етично третиране на кредитополучателит, се наказва с имуществена санкция в размер от 20 000 до 40 000 лв., а при повторно нарушение -  от 40 000 до 80 000 лв.

Хората ще могат да подават жалби за некоректно отношение към тях в Комисията за защита на потребителите и именно тя ще налага санкции на колекторските фирми. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст