Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Търговците направиха така, че „Черният петък“ да не е ден или седмица, а почти месец. Това каза Никола Минков, основател и SEO на Agency Serpact за bTV Бизнес Новините.
„Черен петък“, или познат още като Black Friday, в САЩ тази година се пада на 29 ноември, денят след „Денят на благодарността“, който е възприет за началото на коледния пазар.
Цял ноември намаления
Традиционно кампаниите с намаления у нас започват по-рано, но това да продължават през целия ноември е по-скоро нещо ново за пазара.
„Много е важно как ще се построи самата маркетингова кампания в този случай, защото, ако потребителят свикне, че винаги има намаления в даден магазин, той може да потърси алтернатива и бизнесът да изгуби неговата лоялност. Големите онлайн магазини строят с определена рамка промоцията, а не я оставят за цял месец“, казва Минков.
Най-наситените продажби у нас тази година се реализират в периода от 15 ноември докъм 23 ноември. Това са двата най-силни уикенда. Минков казва, че за разлика от България, нашата северна съседка Румъния започва намаленията на 8 ноември, въпреки че тази година много търговци у нас също започнаха „Черния петък“ по примера на Румъния.
Защо са ни „4 чифта еднакви маратонки“ на намаление?
Има една тенденция, която затруднява, както търговците, така и доставчиците. Много потребители си поръчват един и същ вид продукт, но различни модели, за да ги пробват в офисите на куриерските компании. Това повишава рейтинга на връщане на продукти. Когато процентът стане голям, това поведение на потребителя започва да създава загуби за бизнеса.
Обратно в мола?
Предпочитания канал за покупка по време на „Черен петък“ в годините след пандемията от COVID-19 станаха онлайн магазините. По думи на Минков обаче през 2024 г. се наблюдава леко завръщане към пазаруването в моловете, въпреки неспиращия ръст на онлайн пазаруването.
AI влиза в „Черния петък“
Експертът разясни, че подготовката на търговците за „Черния петък“ започва още през лятото, като тогава те изграждат стратегия и инфраструктура за сайта.
„Ако тръгнем да оправяме инфраструктурата дни преди черния петък, това е доста рисковано. Това беше причината много онлайн магазини да падат в миналото в България по време на „Черния петък“. Това са разходи, които се губят. Тази инвестиция отива в коша, защото потребителят е нетърпелив“, казва той и съветва бизнесите да изчакат докато са готови технически.
Ако допреди година изкуствения интелект в онлайн магазините се използваше по-скоро за чатботове, то сега популярни стават обучени модели, които да идентифицират поръчката и да персонализират желанията на клиента, като препоръчат подходящи продукти на всеки.
„Ако е направено добре, потребителите трудно могат да прихванат, че в сайтовете има изкуствен интелект“, добавя той.
Колко харчим на този „Черен петък“?
Никола Минков каза, че тази година има известен спад в големината на покупката, която правят българите. Миналата година средната сума, която отделят те беше 620 лв., а тази се говори за около 530 лв. можем да очакваме Въпреки това можем да очакваме лек ръст на оборота на продавачите, заради повече поръчки.
Вижте във ВИДЕОТО как българската компания Serpact успява да организира голяма конференция във Виена и с кои пазари работи!
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи