„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Опаковките на много LED крушки казват, че консумират електричество колкото за 30W крушка, но силата на светлината е като за 100W
Въпреки че електрическите крушки с нажежаема жичка официално са вече в историята, те все още се продават на много места и с достъпна цена у нас, показва бързото ни проучване на пазара. С едно кликване се откриват десетки доставчици на такива лампи, които предлагат евтини изделия. Кое накара познатата ни крушка да отстъпи на новите поколения лампи?
Според информация на „Активни потребители“ приблизително 95% от енергията, консумирана от лампата с нажежаема жичка, се отделя като топлина, а само 5% – като видима светлина. Като недостатък може да се посочи по-високата им цена, но с нарастване на производството им в световен мащаб цената се понижи значително, дотолкова че инвестицията в светодиодно осветление се възвръща бързо от намаленото потребление на електричество.
ЕС забрани изцяло пускането на пазара след 1 септември 2012 г. на всички разновидности на класическите крушки с нажежаема жичка, предназначени за осветление в бита (крушките за специално приложение не са забранени), с мощност от 25 до 100 W. Мярката трябва да спомогне за реализирането на общоевропейския план за повишаване с 20% на енергийната ефективност на европейската икономика.
Премахването на крушките с жичка от пазара стана постепенно, като първи спряха да се пускат на пазара крушките с мощност 100 W (от 1 септември 2009 г.). Преди ЕС няколко държави в света вече обявиха пълния си или частичен отказ от нажежаемите крушки, в т. ч. Австралия, Нова Зеландия, САЩ, Канада и Филипините.
Нова скорост на пазара
LED осветлението набра популярност през последните години поради няколко причини. Основната е, че е предлагано като значително по-икономична алтернатива на традиционните крушки. Опаковките на много LED крушки казват, че консумират електричество колкото за 30W крушка, но силата на светлината е като за 100W.
Разбира се, сметките за ток не поевтиняват със същата пропорция, но факторите за това са много. И все пак, LED осветлението ще продължи да бъде основен акцент на тази индустрия и то има своите предимства, съобщава онлайн изданието Lifesavvy. Първото поколение LED крушки действително не са били от най-добрите. Технологията все още е била твърде нова със своите недостатъци. Най-вече в краткия живот на тези елементи. Това обаче беше преди десетина години. Сега LED осветителните тела са с много по-добро качество.
Факти в подкрепа
Плюсове и минуси
Според потребители, LED крушките имат следните предимства: по-ниско отделяне на инфрачервени и ултравиолетови лъчи. Това може да означава по-нисък риск от пожар, особено в сравнение с халогенни лунички; Много по-бързо време за включване и по-голяма издръжливост при пускане и спиране; Средностатистически LED крушките са по-здрави. Обикновено при тях няма стъкло, което да се счупи, както и няма нажежаема жичка, която да се повреди при вибрация (при пренасяне например); Те са по-щадящи към околната среда, издържат по-дълго, не водят до вредните емисии на CO2, както и не съдържат никакви токсични материали.
Резултати от тестове, които е провела европейска асоциация на потребителите показват, че животът на светодиодните крушки, които се рекламират като енергоспестяващи и рентабилни, е значително по-кратък от посочения на опаковката. Тествани са 46 вида крушки, като само една четвърт са издържали 15 000 часа - колкото трябва да бъде животът им. Енергоспестяващите лампи, които се основават на светодиодните технологии, както се рекламира трябва да използват около 90 на сто по-малко електроенергия от стандартните крушки.
Експертите съветват при избор на LED осветление потребителите да обръщат внимание на реалната консумация на крушката и какъв е еквивалентът ѝ на интензивност на светлината спрямо традиционна крушка. Също така да проверят температурата на цвета - например дали е по-студен (т.е. по-ярък и бял или дори със син оттенък) или по-топъл (по-бледо бяло или жълтеещ).
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.