Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
С всяка година от Ozone.bg забелязват увеличаване на типовете продукти, които клиентите слагат в кошницата си
Учебната година започва и хиляди родители на ученици правят последните си покупки онлайн. Попитахме Ozone.bg кои са най-търсените продукти и тенденциите в пазаруването за ученика тази година.
Традиционно в този период на годината родителите купуват ученически пособия – раници, несесери, бутилки и кутии за храна, пишещи и рисувателни средства, тетрадки и всякакви аксесоари за раницата на децата.
С всяка година забелязваме увеличаване на типовете продукти, които клиентите ни слагат в кошницата си. Например, все повече родителите избират да подсигурят децата си с различен тип техника – телефони, смарт гривни, таблети и лаптопи. За това допринася и промяната на учебната програма – все повече училища залагат на иновативния подход в образованието, при който се използват таблети и лаптопи в учебния процес.
Друга тенденция е, че наред с продуктите, пряко използвани в училище, много родители избират да купят и спортни екипи и обувки, както и хранителни добавки като витамини и имуностимуланти.
С наближаването на 15 септември драстично се увеличава продажбата на учебници и учебни помагала.
Oтчитаме, че потребителите отделят повече средства, за да подготвят ученика. Това се усеща не само в увеличаването броя на поръчките, но и средната стойност на продуктите в тях. Така например, стойността на потребителската кошница като част от кампанията ни „Влез в час“ се е увеличила с над 45% в сравнение с 2022 г.
Децата в днешно време имат различни интереси – от видеоигрите и забавленията навън, до четенето на книги, разбира се. Според нашите данни, продажбите в категория „Книги“ растат с високи темпове.
Най-продаваната категория книги в Ozone.bg е детско-юношеската литература. За нас това е добър знак, че децата развиват интереса си към книгите.
Технологиите са неизменна част от живота ни, но ние се радваме, че те успешно се съчетават с интереса към четенето. За това съдим по увеличаващите се продажби на електронни книги от Ozone.bg, нараснали почти двойно спрямо същия период на миналата година.
Трите най-продавани книги през ваканцията са: “Моето семейство и други животни“ на Джералд Даръл, „Дон Жуан: Книги за ученика“ от Джордж Байрон и „Мили бате!... Писма на един дакел“ на Станка Пенчева.
Да, интересът към електронните четци е голям. Ръстът в процентно отношение е малко над 90% спрямо същия период на 2022 г.
И тази година, като годините преди това, най-купуваните продукти са раници и несесери, и учебници и помагала.
Предпочитаните теми за момчета са Minecraft, Brawl Stars и всичко свързано с геймърска тематика, а за момичета - Frozen, Дисни и всички раници тип „омбре“ (преливащи цветове).
По-малък, но съществен интерес има към тетрадките, пишещи средства и творчески комплекти.
Традиционно най-купувани са ергономичните раници и такива тип „кутия“, подходящи за по-малките ученици.
Най-търсени са учебните тетрадки за 5-7 клас по основните предмети, както и сборници и тестове по математика и български език.
При по-малките най-продавани са упражнителните тетрадки за писане и математика за първи клас. Отчитаме засилено търсене на учебниците и помагалата на издателство „БГ учебник“.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови