Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Авиокомпаниите използват тази практика, за да гарантират, че самолетите са пълни
Да се събудиш между 3:00 и 4:00 часа сутринта, за да си на време на летището. Да пропътуваш целия град и накрая да ти кажат, че въпреки, че си си купил билет самолетът е твърде малък да те вземе. Тази история се случва на бившия футболист и победител от Survivor Ваня Джаферович тази сутрин, когато се оказва, че самолет на нискотарифна компания е продал повече билети от наличния си брой места.
„Трябваше да летя за Лондон тази сутрин и когато сканирах билета преди качването в самолета, казаха ми, че за съжаление няма да мога да пътувам, защото самолетът бил по-малък от очакваното. Така и не разбрах какво означава това (то да не е хот дог и да зависи от хляба и наденицата), но ни свалиха 80 човека“, написа Ваня Джаферович в пост във Facebook.
По негови думи компанията му предлага да изчака, защото има възможност някой да не се яви и той да успее да влезе, въпреки че е предпоследен в списъка и има 79 човека преди него.
Но на какво се дължи това. Терминът, който се използва по света е известен като overbooking или на чист български „свръхрезервиран полет“. Това се случва, когато авиокомпания продаде повече билети от наличните места в самолета.
„Свръхрезервирането“ може също да се нарече и "свръхпродаване". Авиокомпаниите използват тази практика, за да гарантират, че самолетите са пълни и могат да направят максимална печалба. За да определят колко места да бъдат препродадени, те използват алгоритми, които се опитват да отгатнат колко хора могат да изпуснат полета въз основа на редица фактори.
Министерството на транспорта на САЩ изчислява, че по-малко от 1 на 10 000 пътници става жертва на „свръхрезервирането“, въпреки че броят им може да бъде по-висок през пиковите празнични дни. В САЩ около 15 000 пътници са били неволно изхвърлени от полети през годината, според Money.com.
Как авиокомпаниите избират кого да „изгонят“ от самолета?
Авиокомпаниите избират да насочват пътниците въз основа на индивидуалните политики на превозвача. Те определят реда, в който пътниците могат да бъдат избрани в договора за превоз на авиокомпанията.
Например American Airlines ще ви откаже достъп на борда въз основа на реда на чекиране. Компанията взима предвид „тежките затруднения“, цената на билета и статуса в рамките на програмата за лоялност на превозвача.
Delta Air Lines също използва реда за чекиране и статуса на лоялност в програмите на компаията като определящи фактори, както и тарифата за класа като икономична или бизнес класа. Което означава, че тези с по-евтини билети вероятно ще бъдат свалени от самолета първи. Въпреки това хората с увреждания, непридружените непълнолетни и военните са защитени от подобни практики.
Как можете да избегнете overbooking?
Най-добрата стратегия да избегнете сврухрезервациите е да се регистрирате за полета си онлайн възможно най-скоро и да пристигнете на летището по-рано. Ако авиокомпанията ви позволява да изберете мястото си при резервацията, направете го. Пълен, свръхпродаден полет може да няма свободни места при чекиране, а тези без назначени места може да са по-склонни да бъдат изхвърлени.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови