Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Българска компания за матраци си поставя за цел да спечели 10% от пазара в Южна Корея
Знаете ли, че човек прекарва близо една-трета от живота си в сън. Това означава, че ако живеем средно 70-80 години ще прекарваме над 20 години в състояние на сън. Ако трябва да бъдем още по-точни от 24 часа в денонощието, ние прекарваме 16 часа в будно състояние и 8 часа спейки.
Голяма част от населението забравя, че времето, което прекарваме в активна почивка в леглото трябва да бъде толкова осъзнато колкото и това, което прекарваме будни – в търсене на най-здравословната храна, най-подходящия спорт и физическо и ментално развитие. Затова индустрията, която работи за производството на асортимент, помагащ ни да спим по-добре, не може да бъде пренебрегвана.
Размерът на световния пазар на матраци беше оценен на 52,45 млрд. долара през 2023 г., като се предвижда ръстът да стигне 54,75 милиарда долара през 2024 г. и до 91,23 милиарда долара до 2032 г., показва CAGR (индекс на световния растеж).
По тази причина решихме да изчислим каква е икономическата инвестиция на всеки един от нас в съня. Как се случва това?
Нека приемем, че средната цена за единичен матрак в България със среден размер е 600 лв. Специалистите препоръчват матраците да бъдат използвани до 8 години, въпреки че някои от тях имат по-дълъг срок на годност до 10 години. Препоръката идва не просто заради амортизация, но и заради това, че човек отделя по 270 мл. течност на нощ, която се разпределя върху матрака му, показват данни на българския производител ТЕД БЕД. Това означава, че в следващите 8 години ще прекараме 23 000 часа на матрака си, а индустрията ще нараства и с увеличаването на световното население, като част от жизненоважните елементи от живота на съвременния човек. Когато разделим времето прекарано в сън на цената на матрака, получаваме, че сънят ни струва 20 стотинки на вечер.
Въпреки това през тази година и около усложнената икономическа обстановка в Германия, някои компании с близо 100-годишна история като Breckle Northeim обявиха фалит. Производственият завод Northeim, обхващаше над 80 000 квадратни метра и предлагаше дневна продукция от 3000 матрака, като заемаше значителна позиция като една от най-големите фабрики за матраци и тапицирани легла в Европа.
От друга страна от фабриката българската компания за производство на матраци ТЕД в Пловдив излизат близо 2 500 матрака дневно, като за 2023 г. производството стига до 650 хил. артикула. За миналата година компанията регистрира оборот от близо 70 млн. лв., като за тази си поставя амбициозна цел да придобие 10% от пазара на матраци в Южна Корея, а след това и в Япония.
По думи на оперативният им директор Диана Харлова, компанията вече е имала 3-4% дял от пазара в Южна Корея само с един дистрибутор там, затова новата цел е постижима.
Износът на толкова обемна стока в Азия със сигурност е труден, но южнокорейците ще спят на български матраци, заради иновативната технология на ролиране на матраците. Тя позволява един контейнер да побере до 11 матрака, биейки предишния рекорд от 6 матрака, като пространството, което се спестява с ролирането е близо три пъти и половина.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб