
Panasonic планира да съкрати 10 000 работни места по целия свят
Panasonic има около 228 000 служители по целия свят
Днес виното е повече от напитка – то е култура, идентичност и стратегия – малцина играчи в Източна Европа могат да се похвалят с визия и устойчив растеж като Purcari Wineries Group. След успехите в Молдова и Румъния, следващата логична спирка по картата на развитието е България. Със закупуването на Angel’s Estate, групата не просто придобива още една изба – тя прави стратегическа заявка да развие най-висококачественото и водещо българско винено портфолио. Начело на тази трансформация е Григоре Мериакре – човек, който познава Purcari отвътре. Започнал „от улицата“ през 2011 г., днес той е двигател на новото лице на Angel’s Estate.
История и логичната стъпка към България
Château Purcari води началото си от 1827 г. в Бесарабия и от 2003 г. е част от Purcari Wineries Group. За две десетилетия групата се превръща в един от водещите винени производители и най-големия износител на бутилирани вина в Източна Европа. Днес Purcari управлява шест винарни в Молдова, Румъния и България, 1700 хектара лозя и произвежда близо 25 млн. бутилки годишно. България е стратегически пазар за групата – с богата винена култура и потребление, съпоставимо с това в Румъния. След анализ на над 40 възможности за придобиване, Angel’s Estate е избрана заради локацията си, потенциала за развитие и възможностите за технологична трансформация. В рамките на две години са инвестирани над 6 млн. евро в модернизация и разширяване на капацитета до 2,5 млн. литра.
Когато мащабът срещне културата
Според Мериакре интеграцията на Angel’s Estate е не само технологична, но и културна: „Няма формула за сливане на екипи от различни държави. Но когато избереш правилните хора – те намират общ език.“ Създаден е нов търговски екип – по думите му, най-големият в бранша у нас, воден от професионалисти с визия и страст към качеството. Purcari следва ясна философия – да бъде културен мост между традицията и модерността. „Можеш да направиш Совиньон Блан или Сира навсякъде. Но ако искаш да разкажеш история – тя започва с местни сортове“, казва Григоре. Angel’s Estate иска да възроди български сортове като Тамянка, Мискет, Мавруд и Рубин – с фокус както върху местния пазар, така и върху чуждестранни пазари, с една по-голяма цел: разпространение и признание на автентичните български винени сортове. Предстоят и технологични експерименти, включително отлежаване в италиански амфори.
Последователност и амбиция
Според Мериaкре най-важното качество за успех във винения бизнес е последователността – в качеството, в маркетинга, в присъствието. „Никой няма да купи 1 вино само защото си решил, че си добър. Трябва да убедиш пазара с всяка реколта, с всяка бутилка.“ Angel’s Estate вече прави това – с нови етикети, нова производствена култура и ново позициониране. Фокусът е не само върху вътрешния пазар, но и върху износа. Целта? Да стане еталон за модерно българско вино и посланик на българската култура отвъд граница. „Виното е врата към културен диалог. Ние искаме Angel’s Estate да бъде тази врата за България.“, казва Мериaкре. И с визията на Purcari зад гърба си, изглежда, че вратата вече е широко отворена.
Panasonic има около 228 000 служители по целия свят
Вижте кой с какъв лукс разполага
Юбилейното видео мапинг шоу „Отвъд“ предлага впечатляващо аудиовизуално пътешествие отвъд границите на реалността