
Наша съседка обмисля данъци за необвързани и неженени хора
„Време е за завръщане, раждане и ново начало“
Засегнати са 300 000 пътници
Стачката на френските авиодиспечери доведе до отмяната на над 1500 полета за 3 и 4 юли, което засегна близо 300 000 пътници, съобщи Reuters, цитирайки Airlines for Europe - A4E.
„Airlines for Europe (A4E) категорично осъжда стачката на френските диспечери на въздушното движение (ATC)“, се казва в изявлението на асоциацията.
Те посочват, че десетки хиляди пътници във Франция и в цяла Европа не могат да се възползват от лятната си почивка, тъй като френските ръководители на полети напускат работа по време на един от най-натоварените периоди за пътуване през лятото.
Вчера делегираният министър на транспорта на Франция Филип Табаро заяви, че е "решен да отстоява позицията си" срещу исканията на профсъюзите на авиодиспечерите и определи исканията им като "неприемливи".
След сериозния инцидент на летището в Бордо в края на 2022 г., когато два самолета едва не се сблъскаха, в момента се провежда реформа за въвеждане на система за отчитане на работното време на авиодиспечерите при встъпването им в длъжност, посочва Associated Press, цитирана от БТА.
Вторият най-голям синдикат на аеронавигационните инженери (UNSA – ICNA), в който участват 17 на сто от работещите в сектора, призова за стачка днес и утре, протестирайки срещу реформата. Профсъюзът осъди и "трайния недостиг на персонал, който е причина за закъсненията през по-голямата част от лятото", остарялото оборудване и "токсичното управление, което е несъвместимо с изискванията за безопасност и сигурност".
Третият по големина синдикат - USAC-CGT, в който членуват 16 на сто от работещите, също се присъедини към стачката. Националният синдикат на авиодиспечерите (SNCTA), който е най-големият в сектора, в който членуват 60 на сто от работещите, заяви, че не призовава за стачни действия.
Към момента на онлайн страницата на летището в София няма информация за отменени полети до Франция, но са отбелязани няколко закъснения. От Wizz Air заявиха, че в случаите, когато отмяната на полет е неизбежна, авиокомпанията предоставя на засегнатите пътници навременна помощ – било то чрез пренасочване към алтернативни полети, или чрез бързо възстановяване на заплатената сума.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
„Време е за завръщане, раждане и ново начало“
Какви са новите такси в най-желаните специалности?
Повече от 100 служители са освободени от работа