Eлектрически локомотиви по нови коловози през 2027 г. у нас - къде ще се движат

БГ Бизнес

Проектът е за над 20 млн. лв.

 

Пристанищният оператор “БМФ Порт Бургас“ АД планира изграждането на буферни коловози, които да обслужват железопътния трафик на терминали “Изток - 2“ и “Запад“, се посочва на официалния сайт на частния пристанищен оператор, съобщава БТА. Проектът, който е за повече от 20 млн. лева, трябва да приключи до края на месец май 2027 година. 

По-голямата част от средствата, или 85 на сто от сумата, дружеството ще получи по програма “Механизъм за свързване на Европа - сектор Транспорт“ от Кохезионния пакет. Споразумението за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ между акционерното дружество и Европейската Изпълнителна Агенция за Климата, Инфраструктурата и Околната среда (CINEA) вече е подписано. 

Шест железопътни коловоза  

Малко повече от две години ще бъдат необходими за изграждането на новата критична инфраструктура на територията, обслужвана от “БМФ Порт Бургас“. Според парафирания проект новите железопътни трасета ще бъдат шест – две от тях ще бъдат оперативни, а останалите – буферни. Общата им дължина ще бъде почти четири километра. Ще се използват за преминаване на влакове, превозващи контейнери и насипни товари. Новите оперативни коловози ще позволят на терминал “Запад“ да бъдат обработени повече от 100 вагона на ден. 

С оптимизиране на вътрешната си ефективност, операторът цели подобряване на връзките на пристанището с наличната в района транспортна инфраструктура. С новите коловози в терминал “Изток“ ще бъде изграден и бретел за обслужването на корабни места 16, 17, 18 и 19, където се обработват насипи и генерални товари. Очакванията са след изпълнението на проекта капацитетът на обработка да бъде повишен до 166 вагона дневно. 

Електрически локомотиви

 

“БМФ Порт Бургас АД“ продължава да прилага решения за намаляване на отрицателното въздействие на пристанището върху околната среда с електрически маневрени локомотиви и директна железопътна връзка с интермодалните терминали във вътрешността на страната, посочва операторът. В бъдеще, новата пристанищна инфраструктура, модерното оборудване и съвременните технологии ще позволят прехвърлянето на товарите от корабите към железопътния транспорт и обратно, ограничавайки вредните въглеродни емисии вредни въглеводородни емисии. 

В началото на октомври "БМФ Порт Бургас" подписа и Меморандум за сътрудничество с “KTZ Express“ (КТЗ Експрес) – казахстанска логистична и мултимодална транспортна компания, която е от съществено значение за засилването на ролята на страната като транзитна точка в търговския коридор Китай – Европа. Очакванията са партньорството да допринесе за подобрени логистични и транспортни решения, укрепвайки веригата за доставки между Европа и Централна Азия чрез така наречения Среден коридор, информира още българският пристанищен оператор. 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст