American Express поема контрола върху резервациите в ресторанти в САЩ

БГ Бизнес

Хората, които нямат карти Amex, може да имат по-големи затруднения

 

Опитвате се да си вземете маса в оживен нов ресторант в Ню Йорк или Лос Анджелис? Ще имате повече късмет, ако сте притежател на карта American Express, казва CNN.

American Express обяви миналата седмица, че купува Tock, приложение за резервации за около 7000 ресторанта, барове и други заведения, за 400 млн. долара в САЩ.

American Express вече притежава Resy, конкурентно приложение за резервации на ресторанти, и дава достъп до специални маси на клиенти на Amex, които не са достъпни за други клиенти. Картодържателите на American Express Platinum (695 долара годишна такса) и клиентите на Delta SkyMiles Reserve (650 долара на година) получават ексклузивни резервации в трудни за намиране ресторанти.

 

Но експертите казват, че придобиването на Amex дава на компанията за кредитни карти по-голям контрол върху достъпа. Хората, които нямат карти Amex, може да имат по-големи затруднения да направят резервации в САЩ.

Резервациите в нашумелите ресторанти станаха почти невъзможни в големите градове през последните години, отчасти поради социалните медии и възхода на влиятелни хора и уебсайтове за храна.

Появиха се ботове, дистрибутори на маси и „частни резерватори“, за да помогнат на клиентите с дълбоки джобове да си осигурят маси. Ню Йорк наскоро прие законодателство, което разбива системата за резервации на черния пазар.

Бизнесът отдавна сегментира клиентите въз основа на лоялността или колко харчат и винаги е имало ВИП персони и специални предимства за клиентите, които плащат повече: места в театри, ложи на стадиони и места в първа класа на авиокомпаниите.

Но през последните години търсенето беше подсилен благодарение на новите технологии, като софтуер за онлайн резервации и насочена мобилна реклама, както и сложни данни и анализи за поведението на клиентите.

Компаниите за кредитни карти като Amex все повече предлагат ексклузивни предимства в гостоприемството и свободното време за своите картодържатели, като предварителна продажба на билети за концерти и достъп до летищните салони.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст