5 неща, които не трябва да правите, когато започвате нова работа

Топ 5

Как плавно да преминете към новото работно място

 

Започването на нова работа е вълнуващ крайъгълен камък в кариерата, който ви предлага ново начало, възможности да се учите от нови предизвикателства и да разширите своя набор от умения. Независимо от това, започването на нова работа също може да бъде плашещо изживяване – особено ако искате да впечатлите новия си екип.

Ето пет съвета,по данни на progressive, които ще ви позволят плавно да преминете към новото си работно място:

 

1. Не искайте почивка веднага щом започнете

Въпреки че структурата на отпуските може да варира в зависимост от офиса – като общо правило, най-добре е да споменете по време на интервюто си, ако планирате да си вземете почивка или ако имате резервирано пътуване. Ако са гъвкави, може дори да насрочат началната ви дата, след като се върнете от пътуването си. Въпреки това, след като започнете на новото си работно място, съветваме ви да отделите време, за да научите новите си отговорности и да отложите всички дни на отпуск до края на изпитателния период.

 

2. Не споделяйте твърде много личния си живот

Снимка: iStock

Преди да започнете да разкривате подробности за личния си живот в опит да се свържете с колегите си – помислете добре. Въпреки че е страхотно да бъдете автентични и да бъдете себе си, ние ще ви насърчим да останете професионалисти на работното място – особено когато току-що сте започнали в новата си роля. Не е нужно да споделяте колко див е бил уикендът ви или странните хобита, които може да имате, като „хакване на уебсайтове“ или „колекциониране на мечове“.

В края на краищата искате да направите страхотно първо впечатление и да създадете имидж на някой, на когото може да се вярва, че ще постигне отлични резултати. Ето защо е най-добре да запазите чувството си за поверителност както в офиса, така и онлайн, ако имате присъствие в социалните медии. Не бъдете плодовит онлайн споделящ и помолете всички да ви добавят към своя акаунт във Facebook на първия ви ден – тези неща идват навреме, когато установявате отношения с колегите си.

 

3. Не чакайте, а поемете инициатива

Снимка: Canva

Много нови начинаещи не поемат инициативата, за да направят по-голям принос към фирмата. Тъй като са нови в компанията, мнозина са склонни да седят на лаврите си и да чакат инструкциите на своя мениджър.

Всеки път, когато имате малко свободно време през деня, попитайте колегите си във вашата дисциплина дали можете да ги наблюдавате, за да можете да се учите по време на работа. Не ги чакайте да дойдат при вас, тъй като най-вероятно биха били погълнати от собственото си натоварване. Свържете се първо с колегите си и ги уведомете как можете да използвате тези знания, за да им помогнете по-късно. Това не само ще ви накара да се представите като ефективен екипен играч, но също така ще можете да разширите своя опит и умения.

4. Не внасяйте негативизъм на работното място

Някои нови служители могат да бъдат ентусиазирани по време на интервютата си, но да проявят негативно отношение, след като започне ежедневието. Ако има елементи от офиса, с които не сте съгласни, уверете се, че не правите голяма сцена от това. Не идвайте на работа нацупени и носете списък с оплаквания какво трябва да се оправи във фирмата. Ако покажете недоволство и се оплачете от културата на компанията през първите няколко дни след започване на работа, това ще бъде червен флаг за всички.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст