3 неща, които никога не трябва да казвате на HR-ите

Топ 5

Хората от отдела за човешки ресурси са приятелски настроени, но никога няма да бъдат ваши „приятели“

 

Нека си изясним едно нещо — хората от отдела за човешки ресурси са приятелски настроени и искат да ви помогнат, но поради естеството на тяхната роля като HR те никога няма да бъдат ваши „приятели“.

Колкото и грубо да звучи това, HR-ът в компанията е там преди всичко, за да защитава компанията, поради което има конкретни теми, които бихме ви посъветвали да не разисквате с тях.

Но не ни разбирайте погрешно, специалистите по човешки ресурси не са там, за да провеждат някакъв лов на вещици, в който се занимават с това активно да търсят грешките ви. Те просто си вършат работата, която е да се грижат за интереса на компанията.

Проблеми с вашия мениджър

Когато става въпрос за проблеми с вашия мениджър, от решаващо значение е да действате внимателно. Разбираме, че подобен конфликт може да бъде разочароващ и да имаме нужда от отдушник, който просто да ви изслуша. Обикновено в тези случаи много хора прибягват до HR, но според Forbes рядко този разговор подобрява нещата. По-често влошава ситуацията, защото може да се наложи HR-ът да уведоми вашия мениджър за обратната връзка, която сте му дали.

Вместо да говорите с HR, препоръчваме да намерите ментори в компанията, които могат да ви помогнат да се ориентирате в ситуацията. Трябва да се опитате да се съсредоточите върху конкретни инциденти и може би дори да предложите потенциални решения. Този подход може да улесни HR-ът да ви помогне и поддържа позитивната атмосфера за всички участници в ситуацията.

Искате да смените отбора

Споделянето на вашето желание за смяна на екип може да е малко трудно. Както в предишната точка, и тук е по-добре е да говорите с някого, който е по-близо до ситуацията - може би вашият настоящ мениджър.

Снимка: iStock

Също така е добре да отделите малко време, за да помислите защо искате да смените отбора. Дали защото сте загубили интерес към настоящата си роля, имали сте разногласия с колеги или може би вашите умения не се използват добре? Споделянето на тези добре обмислени причини с вашия мениджър и HR определено ще подобри шансовете ви за успешна смяна на екипа.

Мислите да напуснете работа

Това е най-сложната ситуация от всички. Никога не казвайте на HR, че мислите да напуснете, освен ако не сте взели решение и сте готови да го направите! Това може да има обратен ефект.

Преди да се насочите първо към HR с това, помислете за други опции. Опитайте да говорите с мениджъра си, да обсъдите кариерните си цели или да потърсите професионално развитие. В крайна сметка най-добре е да говорите с човека, който ще бъде пряко засегнат от вашата оставка - вашият мениджър.

Подхождайте към тези разговори конструктивно, давайте добре обмислени обяснения и търсете решения заедно.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст