И Bosch съкращава 5500 работни места, от които две трети в Германия
Компанията има 1000 служители в България
Това е начин за някои компании да се задържат на повърхността, когато икономическия спад удря пазара
Изкушаващо е за производителите на автомобили да се отклонят от тази индустрия. За някои от тях това е начин да инвестират печалбите си в по-доходоносни области.
За други пък е начин да се задържат на повърхността, когато икономическия спад удря пазара. Присъединете се към нас, за да разглеждаме някои от странните сектори, в които автомобилните компании са се впуснали:
Частните самолети на Honda
Влиянието на Honda се простира далеч отвъд автомобилните заводи. Японската компания прави и снегорини, ATV-та, мотоциклети и дори самолети. Носещ името HA-420, HondaJet е малък самолет, предназначен за частни полети, превозващи малко пътници. Предлага шест места за пасажери и двама членове екипаж. Тази Honda с крила е на стойност от 6 млн. долара. Над 200 от този модел са произведени в завода в Грийнсбъро, щата Северна Каролина. Това е най-продаваният самолет в своя клас.
Колбасите на Volkswagen
Най-популярният продукт на Volkswagen няма колела и двигател. В продължение на десетилетия компанията произвежда колбаси от свинско месо, използвани за създаването на къривурст (б.а. - едно от най-разпространените steet food ястия в Германия). Volkswagen зарежда с къривурст фабриките си, а освен това го предлага на ресторанти и на много автомобилни изложения. Това ястие дори се продава в някои от хранителните магазини във Волфсбург - родния град на компанията. Марката може да се похвали със 7 млн. колбаса на година срещу 4,9 млн. автомобила, създадени през 2021 г.
Маските за лице на General Motors
Подобно на много други компании по света, GM започна да произвежда маски за лице в първите месеци на пандемията от COVID-19. Техническият център на американската корпорация в Уорън, щата Мичиган, е в състояние да направи 1,5 млн. маски на месец. През май 2021 г. заводът на GM в Ошава, Онтарио изпълнява поръчка на Агенцията за обществено здраве на Канада за доставка на 10 млн. маски, след като започва работа 12 месеца по-рано.
Сърдечната помпа на GM
Механичната сърдечна помпа “Dodrill-GMR” е разработена от “GM Research Laboratories” съвместно с хирурга Форест Додрил (1902-1997 г.).
"Ние изпомпваме петрол, бензин, вода и други течности по един или друг начин. Изглежда логично да се опитаме да изпомпваме кръв”, казва за изобретението преди години един от ръководителите на екипа Едуард Рипингил.
Машината, която прилича на 12-цилиндров двигател, първо е използвана от екипа на Додрил, който извършва сърдечна операция на Хенри Опитек в университета "Харпър", в Детройт през 1952 г. Самият Опитек след това живее още 29 години.
Лунният автомобил на GM
Лунар Роувър и “лунно бъги” е използван от американските астронавти за придвижване по повърхността на Луната. Става известен в мисиите на НАСА - "Аполо" - 15, 16 и 17. Според Ференц Павлич от лабораториите за отбранителни изследвания на GM, подразделението работи по шасито, колелата, окачването, кормилното управление, електрическото задвижване, контролите и дисплеите на машината, докато Boeing се занимава със системата за захранване, навигацията, комуникацията и интеграцията с модула за кацане на Луната. Самият Павлич стига до идеята да направи лунния автомобил сгъваем, така че да заема по-малко място. Смята се, че три от тези машини все още са на повърхността на Луната.
Моторните лодки на Toyota
През 1990 г. Toyota вижда възможност да приложи своя автомобилен опит в морския сектор и днес предлага широка гама от плавателни средства на тези, които разполагат с повече пари. Най-мощното от тях е Ponam 35. Задвижва се от два 4,5-литрови V8 дизелови двигателя, по-често срещани в SUV Land Cruiser.
Те осигуряват комбинирана мощност от 740 к.с. и максимална скорост от около 30 възела. Една от тези лодки струва около 800 000 долара и може да превозва до 12 души. За разлика от автомобилите на Toyota, този клуб е лимитиран като компанията създава по 15 от тях на година.
V-образните зъбни колела на Citroën
Първата компания на френския инженер Андре Ситроен е за V-образните зъбни колела. С патенти в джоба си Citroën стартира такива заводи в Русия и Франция, като те предоставят V-образни зъбни колела на дълъг списък от клиенти, включително Škoda. Андре Ситроен дава начало на автомобилната си империя през 1919 г. Логото на двойния шеврон, което автомобилите му носят и до днес, директно препраща към старта на Citroën, като международен производител на предавки.
Къщите на Toyota
Toyota също е наложена марка на пазара на автомобилите, но не се ограничава само до това. Фирмата има и каталог от комфортни и луксозни къщи в Япония. На жилищния пазар Toyota се появява през 1975 г. В наши дни тя предлага три различни вида сглобяеми къщи, които отнемат само 45 дни, за да се построят и идват с 60-годишна гаранция.
Електроинструменти Peugeot
Peugeot изкарва на бял свят първите си ръчни инструменти през 1810 г., много преди да се потопи в автомобилната индустрия. В годините след това компанията не изневерява на традицията, като предлага на своите клиенти бормашини, свредели, триони, шлифовъчни машини и ръкохватки. От 2012 г. производство на инструменти на Peugeot е в ръцете на френската компания MPO.
Домашните батерии на Tesla
Технологията на батерията, която поддържа движението на Model S и Model X на Tesla, може да захранва и къща по време на прекъсване на електрозахранването. Наречено Powerwall, устройството е литиево-йонна батерия, която не се нуждае от поддръжка, черпи електричество от електрическа мрежа или от слънчеви панели. От Tesla гарантират, че напълно заредената Powerwall може да поддържа средно голяма къща за около седмица.
Компанията има 1000 служители в България
Ако искате по-различно преживяване, ето няколко предложения
Сред причините са таксуване на ръчен багаж и доплащане на място за дете