Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Не зареждайте батерията над 80% в жегите и още съвети
Считайте го за иронично или поне малко поетично, но електрическите превозни средства, чудесни за борба с изменението на климата, не се справят добре при екстремни горещини, казва Bloomberg.
Електромобилът, който се използва на горещ климат трябва да работи повече, за да поддържа батерията и пътниците охладени. На химическо ниво обаче екстремната топлина е като „сърдечно заболяване“ за EV батериите.
Кое точно вреди на батерията
Това е така, защото когато температурите се повишат, йоните в автомобилната батерия се ускоряват. Когато това се случи, те често имат проблеми със залепването към анода или катода. Натискът и скоростта могат да създадат малки пукнатини, които забавят химичните реакции и намаляват живота на батерията.
До известна степен това се случва при всеки цикъл на бързо зареждане. Използването на Tesla Supercharger движи йоните по-бързо, отколкото включването му в електрически контакт, а топлината, генерирана от бързото зареждане, е една от причините батериите на смартфоните да не стават по-бързи.
Според експерти най-лошият сценарий е колата да стои в гаража цяло лято, без да е включена в мрежата за зареждане. Ако колата е включена в електрическата мрежа, тя може да използва мощността за зареждане, за да поддържа батерията охладена.
Студът също се отразява и на батериите. Колкото по-студено е, толкова по-бавни са химичните реакции и с толкова по-малко заряд издържа батерията.
Няколко съвета
Опитайте да паркирате на сянка, зареждайте само на бързи станции, когато е необходимо, винаги оставяйте колата включена, когато е паркиран в гаража, рядко зареждайте батерията над 80% в жегите.
Кога започваме да произвеждаме автомобили у нас?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови