Еволюцията на красотата: Козметична компания и Лувърът с интересно партньорство
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Новата социална мрежа ще се казва TikTok Notes
TikTok ще се изправи срещу конкурента си в социалните мрежи Instagram, като пусне приложение за споделяне на снимки, пише BBC.
Компанията заяви, че работи по "специално пространство" за изображения и текст.
Някои потребители са получили известия, в които се казва, че техните публикации със снимки ще бъдат споделяни в новото приложение "TikTok Notes", освен ако не се откажат.
Това е най-новият пример за това, че фирмите за социални медии имитират взаимно продуктите си - включително Instagram, който през 2020 г. пусна Reels, инструмент за видео, подобен на TikTok.
"Феноменът на подражанието се разпространява в социалните медийни платформи", заяви Майк Проулкс, директор на изследванията в анализаторската фирма Forrester, пред BBC.
Той добави, че когато имитаторските функции са направени добре, те "се изплащат", като даде пример с това, че Instagram копира Snapchat с функцията си "Stories". Той обаче посочи, че подобен ход на Twitter е завършил с неуспех, така че няма гаранция за успех.
Фокусът на Instagram върху превръщането на Reels в по-централна част от приложението преди това разочарова някои потребители.
Ким Кардашиян и Кайли Дженър бяха сред тези, които споделиха петиция, призоваваща към промени в платформата, които изглежда промотират Reels над другите функции на приложението през 2022 г. След отзвука Instagram се отказа от промените.
TikTok твърди, че не е завършен дизайнът на приложението Notes, нито е потвърдена датата на пускане.
Но известията, получени от някои потребители, предполагат, че приложението ще позволява на потребителите да качват или споделят фотопостове - които понастоящем са функция на приложението TikTok и позволяват на хората да публикуват поредица от изображения със звуци и филтри.
Скрийншоти на известието показват, че потребителите на TikTok могат да се откажат от споделянето на техните публикации на снимки в приложението.
Консултантът в областта на социалните медии Мат Навара заяви, че приложението за текст или снимки може да бъде място, където по-голямата част от потребителите на TikTok, които "дебнат" (само разглеждат съдържание), а не публикуват, биха се ангажирали повече.
Но той каза, че не смята, че друго приложение за споделяне на снимки е нещо, от което потребителите на социалните медии отчаяно се нуждаят."Имаме достатъчно такива, така че не мисля, че има такова търсене непременно", каза той.
Това се случва в труден момент за компанията, тъй като САЩ приемат законодателство, което може да доведе до забрана на TikTok, освен ако китайският ѝ собственик не я продаде в рамките на шест месеца след приемането на закона.
"Пускането на Notes като отделно приложение би било отклонение в стратегията на TikTok, която досега включваше нови функции директно в основното приложение, но има смисъл предвид настоящия регулаторен и потребителски контрол", каза Жасмин Енберг, главен анализатор на социалните медии в Insider Intelligence.
"Остават малко места, на които тя няма силна позиция, и споделянето на снимки е едно от тях", добави тя.
Майк Прулкс предположи, че най-добрият начин за развитие на TikTok може да бъде да копира това, което Meta направи със своя конкурент в Twitter, Threads, където се осланя силно на съществуващата потребителска база на Instagram.
"Но подобно на Threads, ключът ще бъде създаването на достатъчно убедително преживяване, което да ги накара да останат в TikTok Notes отвъд първоначалния фактор на любопитство", добави той.
"Когато всички функции на социалните медии започнат да стават повсеместни, това, което отличава една социална медийна платформа от друга, се стеснява. Това се свежда до общността, потребителското изживяване и, да, алгоритмите."
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Успешна ли ще бъде нова стратегия?
Компанията беше най-развитият производител на батерии на континента