1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$60,080.8

След инцидента с откъснатата врата: Недостатъците в самолетите Boeing Max 9

След инцидента с откъснатата врата: Недостатъците в самолетите Boeing Max 9

"Тапите за врати" се използват за адаптиране на самолети, за да може броят на седалките да се оптимизира

Boeing е изправен пред нова проверка, след като панелът на вратата на чисто нов самолет се откъсна, оставяйки дупка „с размерите на хладилник“ на борда.

Американският производител на самолети беше изправен пред нова проверка, тъй като регулаторите временно спряха самолета Boeing 737 Max 9 след като част от вратата на полет на Alaska Airlines се откъсна от самолета на 4 877 метра над Портланд, Орегон, в петък със 171 пътници и шестима души екипаж на борда, казва Guardian.

Според следователите първоначалните открития не предполагат дефект в самолетите Boeing Max 9.

Фатални катастрофи със самолети на производителя се случиха в рамките на няколко месеца една след друга през 2018 г. и 2019 г. В тях участваха самолети Boeing 737 Max 8.

Снимка: Reuters

След това всички самолети Max бяха спрени в световен мащаб за почти две години, докато инженерите на компанията работеха, за да идентифицират проблема, който се оказа хардуерни неизправности и лошо проектиран софтуер, които караха самолетите да не изпълнят командите на пилотите.

През декември Boeing поиска от авиокомпаниите да проверят своите самолети 737 Max за потенциален разхлабен болт в системата за управление на руля.

Снимка: Reuters

Последната ситуация над Портланд включва различен модел. 737 Max 9 вече е най-големият самолет на Boeing с капацитет до 220 места. Но повечето авиокомпании са избрали по-малко места, което означава, че допълнителната врата на самолета е запушена или покрита.

Откъсването на вратата дойде именно в покритата част на "допълнителна" врата във фюзелажа (корпусът на самолета), което включва пътническия корпус, пилотската кабина и товарните отделения. Spirit AeroSystems в Уичита, Канзас, е производителят на фюзелажа. Но Boeing завършва сложния процес на двустепенна инсталация в завода си край Сиатъл, Вашингтон. Очаква се следователите да проучат и двете фабрики за потенциални недостатъци в дизайна, производството и монтажа, според източници, цитирани от Ройтерс. Предположението е, че е инсталиран или монтиран неправилно.

"Тапите за врати" се използват за адаптиране на самолети, за да може броят на седалките да се оптимизира.  

Надморската височина, на която панелът на вратата се откъсна, предполага проблем с налягането, според Джеф Гузети, бивш служител на NTSB и FAA, цитиран от NBC.

Около 215 самолета Boeing Max 9 летят в световен мащаб, според Cirium, доставчик на авиационни данни. Две американски авиокомпании – United и Alaska – държат 70% от самолетите в експлоатация. Други оператори включват Copa Airlines от Панама, Aeromexico, Turkish Airlines, FlyDubai и IcelandAir.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии