
Как ще растат заплатите и как ще се движи икономиката на България през 2025 г.?
ЕК представи Пролетната си икономическа прогноза
Кметът на Париж Ан Идалго ще проучи възможността за обжалване
Изграждането на плаваща платформа, която да позволи излитането и кацането на летящи електрически таксита за безплатни демонстрационни полети по време на Олимпийските игри в Париж, получи разрешение с правителствен указ, публикуван днес в Официален вестник и цитиран от Франс прес и БТА.
Сочен като пример за декарбонизирана авиация, този експеримент, който се ограничава до безплатни демонстративни полети, е остро критикуван от много общински съветници в Париж както от мнозинството, така и от опозицията, които го определят като "абсурден проект" и "екологично отклонение".
Кметът на Париж Ан Идалго ще проучи възможността за обжалване на указа, обявиха пред АФП от обкръжението ѝ.
Инициаторите за тези летящи таксита, представени като по-малки, по-леки и по-безшумни от хеликоптерите, настояват за възможността да ги използват и след Олимпийските игри – благодарение на по-големи версии – за транспортиране при спешни здравни случаи, независимо дали става дума за болни или трансплантати.
Олимпийските игри започват на 26 юли във френската столица и зелената светлина на правителството за този експеримент се очакваше от няколко месеца.
Оторизираната с днешния указ платформа ще бъде разположена на баржа по Сена и ще "бъде използвана до 31 декември 2024 г. или по-късно".
Имайки предвид експерименталния характер, указът ограничава работното време на тази площадка "между 08:00 часа и 17:00 часа" и броя на полетите "до два на час и 900 полета за целия експеримент" до края на годината.
Групата "Аеропор дьо Пари" (Aeroports de Paris) обедини усилия за реализирането на този проект с парижкия регион и германската компания "Волокоптeр" (Volocopter), която произвежда "Волосити" (Volocity), двуместен самолет (едно от местата е на пилота), оборудван с батерии, захранващи 18 ротора, разположени в пръстен над пилотската кабина.
Целта е да се използва олимпийската витрина, за да се покаже приложимостта на този нов транспортен метод, целящ да свърже различни места за излитане и кацане – "вертипортове".
Четири от тези „вертипортове“ вече съществуват и са разположени в северната част на френската столица, на летищата "Шарл дьо Гол" и "Льо Бурже", и на запад – в общините Иси-ле-Мулино и Сен-Сир-л‘Екол.
Липсва единствено разрешително за петото съоръжение, известната баржа на кея близо до гара "Аустерлиц" в източната част на страната.
През септември органът по околната среда определи проучването за влиянието на проекта върху шумовото замърсяване, потреблението на енергия и емисиите парникови газове като "непълно".
При липсата на сертификат от Европейската агенция за енергийна безопасност преди Олимпийските игри, който се очаква в най-добрия случай през есента, инициаторите на проекта ще трябва да се задоволят с безплатни демонстративни полети по време на Олимпийските игри в Париж (26 юли – 11 август).
ЕК представи Пролетната си икономическа прогноза
Народният театър обяви цените на билетите и в евро
Ето каква е процедурата за обжалване