Биткойнът достига рекордни стойности и се насочва към 100 хил. долара
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
747 все още служи като Air Force One, самолетът на американския президент
След 53 години и повече от 1570 самолета, последният Boeing 747 трябва да слезе от поточната линия в щата Вашингтон. Това официално е краят на класическия самолет, който някога бе наричан „Кралицата на небето".
Някога новаторският джъмбо джет, с отличителната изпъкналост на втория етаж, е може би най-забележителният и популярен самолет, създаван някога от Boeing. Той беше толкова голям, че с него се превозваха космически совалки от пистите за кацане в Калифорния до мястото за изстрелване във Флорида.
Някога 747 беше изборът на богатите и бляскавите и дори на кралските особи. Много филми, включително класиката на Джеймс Бонд от 1973 г. „Live and Let Die“ представят самолета или декори, направени да изглеждат като първокласен салон на точно този модел. 747 все още служи като Air Force One, самолетът на американския президент.
Дните на 747 като пътнически самолет вече са почти напълно зад гърба му. Авиокомпаниите се отдръпнаха от експлоатацията на самолети с четири изразходващи гориво двигателя като 747. Конкурентът на марката Airbus се отказа от собствения си двустепенен джъмбо джет, A380 още през 2019 г.
Boeing сигнализира през 2020 г., че ще спре производството на 747, дори във варианта му на товарен самолет, тъй като клиентите купуваха или по-икономичния товарен самолет 777, или спестяваха пари, като преаработваха бившите пътнически самолети 747 като товарни. Компанията все още не е обявила планове си какво ще се случи с фабриката в Еверет, Вашингтон, където се създава 747, но се очаква тя да я остане отворена.
Boeing не е създавал пътническа версия на самолета, откакто достави последния на Korean Airlines през 2017 г.
Последният 747 ще отиде при Atlas Air Worldwide Holdings, който ще управлява самолета за швейцарската логистична компания Kuehne+Nagel. Той ще бъде откаран до друга фабрика на Boeing за боядисване и други финални детайли, преди да бъде доставен на Atlas в началото на следващата година.
Днес има само 44 пътнически версии на 747, които все още са в експлоатация. Повече от половината от тях - 25 - се управляват от Lufthansa.
Този общ брой е намалял от повече от 130 в експлоатация като пътнически самолети в края на 2019 г.
Все още има 314 747 товарни самолета в употреба, много от които първоначално са били използвани като пътнически самолети, преди да бъдат обновени в товарни.
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Тези градове са отлични в насърчаването на положителен баланс между работа и личен живот
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари