Поръчките за електромобила на Xiaomi достигат 70 000

Технологии

В края на миналия месец Xiaomi пусна на пазара своя автомобил, чийто стил е заимстван от Porsche

Китайската компания Xiaomi е осигурила поръчки за повече от 70 000 електрически автомобила SU7 от събота насам и компанията възнамерява да запази автомобилния си бизнес "100% фокусиран" върху китайския пазар през следващите три години, заяви основателят Лей Джун, цитиран от Reuters.

Производителят на смартфони планира над 100 000 доставки за SU7 през 2024 г., каза той в коментарите си по време на инвеститорска конференция, публикувани в официалния му акаунт в WeChat. 

Поръчките с фиксирана цена се отнасят за тези, при които купувачите са избрали невъзстановими депозити. В края на миналия месец Xiaomi пусна на пазара своя автомобил, чийто стил е заимстван от Porsche

Той навлиза на претъпкания китайски пазар на електрически превозни средства с привлекателна цена - под 30 000 долара за базовия модел, което е с 4000 долара по-евтино от базовия модел на Tesla Model 3 в Китай.

Снимка: Ройтерс

Компанията заяви, че очаква да загуби пари от SU7 и Лей отбеляза, че повечето от доставчиците й са работили с Mercedes Benz, BMW и Audi.

"При толкова скъпи доставчици и толкова скъпи части маржът на брутната печалба няма да е много висок", казва той. "Според мен маржът на брутната печалба ще бъде около 5-10%", каза той и добави, че Xiaomi обсъжда увеличаване на производствения капацитет и допълнителна подкрепа за разходите от страна на доставчиците. 

По-известна с производството на достъпни смартфони и домакински уреди, Xiaomi възнамерява да инвестира още 11-12 млрд. юана тази година в нови бизнеси, включително автомобилното звено и операционната мобилна система за телефоните си, каза той. 

Снимка: Ройтерс

В крайна сметка целта му е Xiaomi да се превърне в един от петте най-големи автомобилни производители в световен мащаб след 15-20 години, каза той.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст