БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Транзитният проект може бъде много по-дълъг от сегашния най-дълъг железопътен тунел в света – „Готард“ в Швейцария
Строежът на нов мегатунел на стойност 15 млрд. долара, който трябва да бъде най-дългият в света, виси на косъм, но ако бъде построен, ще свърже Талин (Естония) с Хелзинки (Финландия). Двете страни, които в момента са свързани само с ферибот и самолет, казва Greek Reporter.
Огромният проект, който може да доведе до изграждането на най-дългия железопътен тунел в света, известен като тунела Хелзинки-Талин или тунела FinEst, е подводен инфраструктурен проект, който, според първоначалните планове, ще свърже столиците на Финландия и Естония .
Транзитният проект, който потенциално може да бъде дълъг до 100 километра, ще бъде много по-дълъг от сегашния най-дълъг железопътен тунел в света – 40-километровия базов тунел „Готард“, който минава през швейцарските Алпи.
Тунелът FinEst може да струва между 9 и 16 млрд. долара, твърдят различни доклади. И двете столици са заложили 100 000 долара за подготвителни проучвания за проекта, но съответните министерства на всяка страна казаха, че няма да отпуснат никакво финансиране.
Ще продължи ли проектът за тунела Естония-Финландия?
Капиталът за проекта беше предложен от Китай като част от инициативата „Един пояс, един път“, която има за цел да инвестира в развитието на инфраструктурата в световен мащаб. Но естонското правителство отхвърли предложението на Пекин. В изявление през юли 2020 г. тогавашният министър на публичната администрация на Естония Яак Ааб даде „екологични, икономически и причини за сигурността“ като отговор защо проектът не е жизнеспособен.
Огромен скок
Огромният скок напред за FinEst дойде през април 2021 г., когато правителствата на Естония и Финландия подписаха меморандум за разбирателство относно взаимното сътрудничество в транспортния сектор и мащабните транспортни проекти. Споразумението обаче не конкретизира никакъв ангажимент от двете страни да продължат напред с проекта.
Всякакви надежди, че тунелът скоро ще се осъществи, бяха разбити от финландския министър на транспорта и съобщенията Лулу Ране, която в разговор с естонския всекидневник Postimees през февруари каза, че не смята, че тунелът Хелзинки-Талин е „реалистичен план“.
В момента двете европейски столици са свързани с ферибот, като пътуванията отнемат около два часа, както и със самолет. Тунелът би направил пътуването между Финландия и Естония много по-лесно, като премахне необходимостта от морски и въздушен транспорт и необходимостта от пътуване през Русия.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството