1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,131.6

Как iPhone се превърна в един от най-продаваните продукти на всички времена

Как iPhone се превърна в един от най-продаваните продукти на всички времена

Според проучване на Demand Sage Apple е продала над 2,3 млрд. броя iPhone и има над 1,5 млрд. активни потребители

През 2007 г., Стив Джобс го нарече "революционен продукт" в категория телефони, която според него трябва да бъде преоткрита. 

Сега, близо две десетилетия и 42 модела по-късно, iPhone е един от най-популярните телефони в света. Според проучване на Demand Sage Apple е продала над 2,3 млрд. броя iPhone и има над 1,5 млрд. активни потребители, пише CNBC. 

Снимка: Reuters

Оригиналният iPhone беше пуснат на пазара през юни 2007 г. и се продаваше за 499 долара. 

"Инвеститорите бяха оптимистично настроени за въздействието, което може да окаже върху Apple", каза Джийн Мънстър от Deepwater Asset.

"Първоначалните данни, които излязоха, бяха разочарование от първите няколко дни на продажбите. Спомням си, че след първия уикенд разговарях с инвеститори и общото усещане беше, че този продукт, по думите на един от инвеститорите, е мъртъв още при пристигането си."

През 2007 г. Apple продаде 1,4 млн. iPhone, като 80 % от продажбите бяха реализирани през четвъртото тримесечие. През същата година Nokia, производителят на емблематичния Nokia 3310, продаде 7,4 млн. мобилни телефона само през четвъртото тримесечие.

"Nokia се считаше за неудържима, непобедима", казва технологичният репортер на CNBC Киф Лесуинг. 

"Инвеститорската общност до голяма степен възприе това като нещо, което ще бъде много по-трудно за Apple да пробие на пазара", каза Мънстър.

Ситуацията в Apple започна да се променя през 2008 г., когато компанията пусна App Store. Това помогна да се стимулира нова вълна от модерни технологични компании като Uber и изведе Apple пред нейните конкуренти.

"App Store позволи на телефона ви да се превърне в нещо много повече", каза Мънстър. "Това беше частта, това прозрение, което другите производители на телефони не очакваха."

В годините след появата на App Store Apple отбелязва увеличение на продажбите на iPhone. През 2011 г. с помощта на iPhone 4s компанията достигна важен етап - повече от 50 млн. продадени устройства. През тази година компанията продаде 72 млн. устройства. До 2015 г. Apple продаваше над 200 млн. броя iPhone годишно.

"Не мисля, че има съмнение, че iPhone зададе стандарта, който наистина почти всички телефони след това следваха", каза Марк Вебер от Музея за компютърна история. "Магазинът за приложения беше нещо огромно, а Android в общи линии последва този модел с Play Store." 

Десетилетие след пускането на iPhone на пазара Apple е първата публично търгувана американска компания с пазарна капитализация от 1 трилион долара и сега е една от най-печелившите компании в света.

Неотдавна Apple за първи път изпревари Samsung, един от най-големите си конкуренти, като световен лидер в производството на смартфони. По данни на International Data Corp. Apple държи малко над 20% от световния пазарен дял - място, което Samsung заемаше от 2010 г. насам.

"Имаше период от 2008 г. до 2015 г., в който Apple трябваше да се притеснява какво ще направи Samsung с Android. Техният пазарен дял всъщност намаляваше в световен мащаб", казва Мънстър. "Но това, в което Apple е майстор, е изграждането на екосистема. Не мога да си представя сценарий, при който Samsung може да изгради набор от продукти, които да нарушат екосистемата на Apple."

Напоследък Apple се занимава с машинно обучение и изкуствен интелект за iPhone, но компании като Microsoft, Google и Open AI по-открито възприемат технологията.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии