БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Ще бъдат обучени и 840 хил. души за работа с технологията
Microsoft заяви, че през следващите четири години ще вложи 1,7 млрд долара в Индонезия, за да изгради нова инфраструктура за облачни услуги и изкуствен интелект, пише CNBC. Съобщението бе направено в момент, когато главният изпълнителен директор Сатя Надела се срещна с индонезийския президент Джоко Уидодо.
Microsoft заяви, че средствата ще бъдат насочени и към обучението на 840 000 индонезийци в умения за работа с изкуствен интелект и към подкрепа на местната общност от разработчици.
"Това ново поколение на ИИ променя начина, по който хората живеят и работят навсякъде, включително и в Индонезия", заяви Надела, председател и главен изпълнителен директор на Microsoft.
"Инвестициите, които обявяваме днес - обхващащи цифрова инфраструктура, квалификация и подкрепа за разработчиците - ще помогнат на Индонезия да процъфтява в тази нова ера", каза Надела.
Microsoft също така заяви, че ще си партнира с правителства, организации и общности, за да предостави до 2025 г. възможности за придобиване на умения в областта на изкуствения интелект за 2,5 милиона души в държавите членки на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия.
Надела се срещна с Джокоуи в Джакарта, за да обсъдят теми, включващи технологични и AI пробиви, които ще помогнат на Индонезия да напредне, според индонезийската информационна агенция Antara.
Индонезия иска да се превърне в развита държава, както е посочено в нейната визия "Златна Индонезия 2045", която има за цел да превърне страната в световна икономическа сила до 2045 г.
Инвестицията на Microsoft ще ѝ позволи да се възползва от нарастващото търсене на компютърни услуги в облак в Индонезия, както и да даде възможност на страната да се възползва от икономическите възможности и възможностите за производителност, произтичащи от изкуствения интелект, заяви технологичният гигант.
През януари координиращият министър за човешкото развитие и културата Мухаджир Ефенди заяви, че Индонезия е изправена пред огромни предизвикателства при изравняването на нивото на работната си сила, за да се конкурира в технологичната и глобализирана епоха.
Индонезия има нарастващо, младо и технологично грамотно население, като поколението Z - родените между 1997 и 2012 г. - съставлява почти 28 % от населението, или 75,49 млн. души. Броят на милениалите - родените между 1981 г. и 1996 г., достига 69,9 млн. души, или 25,9 % от населението.
През 2021 г. Майкрософт откри първия си регион на център за данни в Индонезия, за да отговори на нуждите на клиентите от данни, които да се съхраняват в страната.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството