Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Създателите на съдържание не са длъжни да разкриват дали са получили заплащане, за да подкрепят даден кандидат
„Има само още 22 дни до гласуването, така че сериозно отидете да гласувате... за мен е толкова важно да мобилизираме общността си да отиде на избори с Pokémon Go“, заяви в скорошно видео в Instagram влиятелният Майки Анджело, който е известен онлайн с комедийните си рап клипове, пише CNN.
За публикацията Анджело е получил заплащане от комитет за политически действия на Демократическата партия - факт, който е ясно отбелязан в надписа. Но по закон той не е трябвало да разкрива връзката.
Партньорствата с инфлуенсъри се превръщат във все по-популярна стратегия за провеждане на кампании. Но пропуск в нормативната уредба означава, че за разлика от политическите реклами, които се излъчват по телевизията - или типичното спонсорирано съдържание, което инфлуенсърите публикуват за марки - създателите на съдържание не са длъжни да разкриват дали са получили заплащане, за да подкрепят кандидат или да говорят по политически въпрос на страницата си.
Една кампания може да публикува видеоклип на собствените си платформи и след това да плати на инфлуенсър, за да го популяризира, или да плати на физическо лице, за да създаде свой собствен рекламен материал за кандидата, без кампанията или инфлуенсърът да са длъжни да оповестяват каквото и да било, определи по-рано тази година Федералната избирателна комисия.
Това означава, че потребителите често са оставени да се опитват сами да преценят кои постове са платена подкрепа спрямо истинските, свободно споделени изрази на подкрепа от страна на създателите, когато те са смесени заедно във фийдовете - заедно с редовната колекция от нормални постове и неполитически спонсори - понякога, без да е посочено кое е то.
Това може да усложни още повече и без това обърканата информационна екосистема в момент, когато близо 40 % от младите американци твърдят, че редовно получават новини от TikTok, а според изследователския център Pew пълнолетните американци под 30-годишна възраст са почти толкова склонни да се доверяват на информацията от социалните медии, колкото и на националните новинарски агенции.
Кампаниите се пренасят в социалните мрежи
През 2024 г. политическото съдържание, публикувано от създателите на социални мрежи, ще стане също толкова важно, колкото и традиционните публикации на известни личности - ако не и повече. Влиятелните личности често имат огромни, ангажирани последователи, които им се доверяват, защото те носят усещане за автентичност, което липсва на традиционните знаменитости, като актьори и артисти.
И политиците искат да се възползват от това. Ако огромните последователи на инфлуенсърите вече приемат съветите им за всичко - от хранителни добавки до родителски грижи, към тях може да се добави и политиката.
„Инфлуенсърите може да не изглеждат толкова професионално курирани, колкото обучените актьори и актриси“, казва Кристен Щайн, доцент по комуникации в колежа Blue Ash в университета Синсинати.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови