ЕК: България е с исторически рекордна заетост
В доклада на ЕК се отделя специално внимание и на слабия прием на деца в ясли в страната
Тази сделка вероятно ще бъде подложена на интензивен политически контрол в Япония
Honda и Nissan са провели проучвателни разговори за потенциално сливане, което да им помогне да се конкурират с производителите на електрически превозни средства, особено в Китай.
През март двамата японски производители на автомобили се споразумяха да проучат стратегическо партньорство за разработка на електромобили, казва BBC.
Това решение идва, тъй като много автомобилни марки се борят с нарастващата конкуренция, докато индустрията се пренасочва от бензинови и дизелови автомобили към електрически, като производството в Китай процъфтява.
Honda и Nissan не отрекоха новината, която беше съобщена за първи път от японския бизнес вестник Nikkei, но казаха, че това "не е нещо, което е обявено от двете компании".
Смята се, че дискусиите са в начален етап и няма гаранция, че сделката ще бъде договорена. Очаква се двете компании да потвърдят официално, че са провели преговорите още следващата седмица, според японския телевизионен канал TBS.
Потенциално сливане между производителите на автомобили номер две и номер три в Япония може да бъде сложно поради няколко причини.
Тази сделка вероятно ще бъде подложена на интензивен политически контрол в Япония, тъй като може да доведе до големи съкращения на работни места. Освен това Nissan вероятно ще бъде изправен пред разпускане на съюза си с френския производител на автомобили Renault.
Honda и Nissan се споразумяха през март да си сътрудничат в бизнеса си с електромобили, а през август задълбочиха връзките си, като се споразумяха да работят заедно върху батерии и други технологии. През август двете компании също обявиха споразумение с Mitsubishi Motors за обсъждане на изкуствения интелект в автомобилите и електрификацията.
Nikkei също съобщи, че Nissan и Honda може евентуално да привлекат Mitsubishi във всяко потенциално партньорство. Nissan е най-големият акционер в Mitsubishi.
Акциите на Nissan поскъпнаха с повече от 23% в Токио в сряда. Акциите на Honda паднаха с около 3%, докато тези на Mitsubishi скочиха с почти 20%.
Honda и Nissan губят пазарен дял в Китай, който представлява почти 70% от глобалните продажби на електромобили през ноември.
Двете марки са продали общо в глобален мащаб 7,4 милиона автомобила през 2023 г., но се борят да се конкурират с по-евтини производители на електромобили като BYD, чиито тримесечни приходи скочиха, побеждавайки тези на Tesla за първи път през октомври.
*Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.
В доклада на ЕК се отделя специално внимание и на слабия прием на деца в ясли в страната
Каква е цената на билета в момента?
Отговорен ли е работодателят за инциденти на коледното парти?