1 USD
1.81146 BGN
Петрол
72.44 $/барел
Bitcoin
$82,652.8

H&M създава двойници на 30 модела на дрехи с изкуствен интелект

Технологии

Компанията ще планира да използва двойниците в публикации в социалните мрежи и маркетингови кампании

Шведският моден търговец H&M ще използва изкуствен интелект (AI), за да създаде дигитални „двойници“ на 30 модела, предаде BBC.

Компанията заяви, че планира да използва тези AI-двойници в някои публикации в социалните мрежи и маркетингови кампании вместо хора, но само с разрешението на самите модели.

„Любопитни сме да открием нови креативни начини за представяне на нашата мода – и да се възползваме от предимствата на новите технологии – като същевременно останем верни на ангажимента си към личния стил“, каза главният креативен директор на компанията Йорген Андерсон в официално изявление.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Въпреки че H&M твърди, че няма да промени своя „ориентиран към човека“ подход, някои критици се опасяват, че този ход може да засегне модели, фотографи и гримьори.

Американският инфлуенсър Морган Ридъл нарече решението на H&M „срамно“ в своя Instagram.

„Почивайте в мир, всички работни места на снимачните площадки, които това ще отнеме“, написа тя.

Шведският моден гигант, който притежава и брандовете Arket, Cos, Monki, & Other Stories и Weekday, има над 4000 магазина в 75 държави по света.

Водни знаци и обозначения

H&M обясни, че моделите ще запазят правата върху своите дигитални копия и тяхното използване от компанията или други брандове за маркетингови цели.

Според представители на H&M изображенията с AI-модели първоначално ще се използват в социалните мрежи и ще съдържат водни знаци, които ясно ще обозначават използването на изкуствен интелект.

Платформи като Instagram и TikTok изискват потребителите да разкриват употребата на AI при създаването на реалистично съдържание, като то трябва да бъде ясно маркирано.

Освен това H&M съобщи, че моделите ще получават компенсация за използването на техните дигитални двойници по подобен начин на сегашните споразуменияте ще бъдат заплащани за използването на техните изображения според тарифите, договорени от техния агент.

Пол Флеминг, генерален секретар на британския синдикат Equity, който представлява модели в Обединеното кралство, заяви, че пълният контрол на моделите върху техните дигитални образи и справедливото заплащане са „от съществено значение“.

Equity, както и много други синдикати, представляващи изпълнители и творци, се бори за по-добри защити за работниците на фона на бума на AI-съдържание и дигитални инициативи.

Модни компании като Hugo Boss и Levi Strauss & Co също са експериментирали с използването на генеративен AI за създаване на изображения на продукти.

Гигантът Levi’s обяви през 2023 г., че ще тества използването на AI-генерирани изображения на модели като начин за „повишаване на разнообразието“. След критики компанията поясни, че няма да намали броя на фотосесиите с реални модели.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук