
Тест на германска космическа ракета завърши с експлозия
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
Компанията ще планира да използва двойниците в публикации в социалните мрежи и маркетингови кампании
Шведският моден търговец H&M ще използва изкуствен интелект (AI), за да създаде дигитални „двойници“ на 30 модела, предаде BBC.
Компанията заяви, че планира да използва тези AI-двойници в някои публикации в социалните мрежи и маркетингови кампании вместо хора, но само с разрешението на самите модели.
„Любопитни сме да открием нови креативни начини за представяне на нашата мода – и да се възползваме от предимствата на новите технологии – като същевременно останем верни на ангажимента си към личния стил“, каза главният креативен директор на компанията Йорген Андерсон в официално изявление.
Въпреки че H&M твърди, че няма да промени своя „ориентиран към човека“ подход, някои критици се опасяват, че този ход може да засегне модели, фотографи и гримьори.
Американският инфлуенсър Морган Ридъл нарече решението на H&M „срамно“ в своя Instagram.
„Почивайте в мир, всички работни места на снимачните площадки, които това ще отнеме“, написа тя.
Шведският моден гигант, който притежава и брандовете Arket, Cos, Monki, & Other Stories и Weekday, има над 4000 магазина в 75 държави по света.
H&M обясни, че моделите ще запазят правата върху своите дигитални копия и тяхното използване от компанията или други брандове за маркетингови цели.
Според представители на H&M изображенията с AI-модели първоначално ще се използват в социалните мрежи и ще съдържат водни знаци, които ясно ще обозначават използването на изкуствен интелект.
Платформи като Instagram и TikTok изискват потребителите да разкриват употребата на AI при създаването на реалистично съдържание, като то трябва да бъде ясно маркирано.
Освен това H&M съобщи, че моделите ще получават компенсация за използването на техните дигитални двойници по подобен начин на сегашните споразумения – те ще бъдат заплащани за използването на техните изображения според тарифите, договорени от техния агент.
Пол Флеминг, генерален секретар на британския синдикат Equity, който представлява модели в Обединеното кралство, заяви, че пълният контрол на моделите върху техните дигитални образи и справедливото заплащане са „от съществено значение“.
Equity, както и много други синдикати, представляващи изпълнители и творци, се бори за по-добри защити за работниците на фона на бума на AI-съдържание и дигитални инициативи.
Модни компании като Hugo Boss и Levi Strauss & Co също са експериментирали с използването на генеративен AI за създаване на изображения на продукти.
Гигантът Levi’s обяви през 2023 г., че ще тества използването на AI-генерирани изображения на модели като начин за „повишаване на разнообразието“. След критики компанията поясни, че няма да намали броя на фотосесиите с реални модели.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
В бъдеще основните задачи, изпълнявани от служители от поколението Z, ще бъдат извършвани от компютри
Ето кои са 20-те града с най-много зелени площи в света