Без такси за бусове на туроператори на летище София тази зима
Решението ще важи до края на зимния период
Компанията представи новите си продукти преди броени дни
Apple вкарва изкуствен интелект в телефоните си като нов албум на U2, за който никой не е питал. Независимо дали сте фен на Apple, който вече е резервирал iPhone 16 Pro Max за 1200 долара, в един момент скоро ще се окажете с функции на изкуствен интелект, вградени директно в телефона ви, пише CNN.
Едва ли е от значение, че досега реалните приложения на повечето продукти с изкуствен интелект са недостатъчно убедителни и ненадеждни. При отсъствието на други големи иновации Apple залага, че дори зараждащите се инструменти на изкуствения интелект ще вдъхновят хората да надградят и ще доведат до „суперцикъл“ на продажбите през следващата година.
Въпреки това, като се имат предвид акцентите на „Apple Intelligence“, които компанията представи предварително през юни и официално в понеделник, инвеститорите и клиентите може би ще искат да смекчат очакванията си. Дори Apple изглежда се застрахова малко: Никога не спомена думите „изкуствен интелект“.
Новите инструменти изглеждат... добре. Дори симпатично. Те са точно такива, каквито очакваме от Apple - интуитивни, приятелски настроени, но не и страшни. С iPhone 16 ще получите по-интелигентна и по-човешки звучаща Siri. Ще можете да генерирате персонализирани емоджита, като напишете нещо като „сърце с очи, зомби, което яде пица“. Ще можете да насочите камерата си към куче в парка и телефонът ще ви каже (приблизително) каква е породата му.
Но предлаганите в момента инструменти за изкуствен интелект са категорично в категорията „хубаво е да имаш“, а не „задължително“, което би накарало някого да хвърли хилядарка за ново устройство.
„Въпреки неизвестността относно времето за въвеждане на функциите и глобалното им разпространение, вярвам, че потребителите ще се развълнуват от тези функции за изкуствен интелект“, написа в Twitter Джийн Мънстър, управляващ партньор в Deepwater Asset Management, преди официалното представяне на телефона в централата на Apple. Мънстър очаква, че продажбите на iPhone ще надхвърлят прогнозите на Wall Street през следващите тримесечия.
Разбира се, според начина, по който протичат циклите на iPhone, дори и един невзрачен iPhone 16 би трябвало да постигне прилични продажби, като се има предвид, че много клиенти са държали по-стари телефони и така или иначе са готови за ъпгрейд. Това все пак е положително - лоялността към марката е една от най-силните страни на Apple, което отчасти е причината Apple да не бърза да интегрира AI бавно и прозрачно (след като си е взела поука от провала на албума на U2 през 2014 г.).
Само не го наричайте „изкуствен интелект“
На събитието, посветено на представянето на първия iPhone на Apple с изкуствен интелект, по време на двучасовата презентация липсваха две забележителни думи: „изкуствен интелект“.
Вместо това главният изпълнителен директор Тим Кук и други говорители на компанията споменаха само „интелигентните“ им функции.
За да сме наясно: „Apple Intelligence“ е собственият изкуствен интелект на Apple. Но Apple - компанията, която държи най-много на марката си на планетата - разбира нещо, което често се губи в балона на Силициевата долина, изпълнен с ботове: Обикновените хора не се доверяват на ИИ.
Докато разработчиците в Силициевата долина и инвеститорите на Уолстрийт са се впуснали в бъдещето, задвижвано от ботове, хората, които трябва да купуват тези устройства, задвижвани от ИИ, се нуждаят от малко повече убеждаване. (И дори ентусиастите от Уолстрийт все повече губят търпение заради липсата на възвръщаемост на инвестициите в технологията.)
През лятото проучване, публикувано в Journal of Hospitality Marketing & Management, установи, че описването на даден продукт като „задвижван от изкуствен интелект“ намалява намерението на клиента да го купи.
Не е трудно да се разбере защо: Взаимодействието ни с чатботове и генератори на изображения с изкуствен интелект бързо ни научи да се отнасяме скептично към техните сковани, често категорично неверни визуализации. Когато нещо изглежда неавтентично, сега казваме, че изглежда като генерирано от бот. Когато чуем политик да премълчава речта си, се шегуваме, че тя звучи така, сякаш я е написал ChatGPT.
Винаги грижещата се за имиджа си Apple знае по-добре, отколкото да попада в капана на „изкуствения интелект“, дори ако целият й подход към новия iPhone е свързан с него.
Решението ще важи до края на зимния период
Едва 27% от служителите търсят възможност да развиват и придобиват нови умения
LVMH става глобален партньор на състезанията