Кой не иска диаманти, добити в Русия?

Свят
 

Компанията De Beers проследява пътя, започващ от добива в диамантените мини - до бижутерийните магазини

Специализираната в добив и търговия с диаманти международна корпорация De Beers, засилва усилията си за официално проследяване на пътя на луксозните си продукти, започващ от добива им в диамантените мини и стигащ до бижутерийните магазини. Това се случва заради желанието на западните клиенти, които изискват уверение, че покупките им не са с произход от Русия. Това заяви главният изпълнителен директор на компанията Брус Клийвър в интервю пред "Ройтерс", цитирани от БТА.

De Beers, подразделение на британската минната компания Anglo American, се стреми да приспособи веригите си за доставки, тъй като отчита нарастващо търсене в САЩ на своите ювелирни изделия, след като американските власти забраниха вноса на диаманти от руската "Алроса" - най-големият производител на скъпоценните камъни в света.

Процесът по контрол върху проследяемостта и произходът на диамантите ще се ускори, вследствие на войната между Русия и Украйна, каза Кливър.

Миналата седмица компанията внедри своя блокчейн платформа за потенциално регистриране и проследяване на необработените диаманти всеки път, когато сменят собственика си - от момента, в който са продадени на посредници до етапа на продажба на дребно.

Платформата има за цел да провери автентичността и отговорното снабдяване, като гарантира, че диамантите не са от конфликтни зони, в които биха могли да се използват за финансиране на насилие.

Продажбите на компанията възлизат на общо 4,82 млрд. долара през 2021 г., като половината от тях идват от Съединените щати, надминавайки продажбите на руската "Алроса" от 4,2 млрд. долара, предимно направени в Северна Америка и Азия.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст