1 USD
1.86145 BGN
Петрол
73.81 $/барел
Bitcoin
$100,754.0

Влакове, захранвани с батерии - как ще се променят европейските железопътни пътувания?

Свят

В момента се правят изпитвания на този вид превоз

 

Влаковете, захранвани с батерии, се стремят да оформят бъдещето на железопътния транспорт в Европа след първото успешно изпитание на междуградски батериен влак в североизточна Англия. Този „троен“ влак лесно превключва между батерия, дизел и електричество.

В момента железниците на Обединеното кралство управляват дизелови влакове, които черпят енергия от надземни електрифицирани проводници или бордови дизелови генератори. Последното поколение дизелови влакове обаче предстои да бъде заменено и затова е в ход постепенно преминаване към по-чисти алтернативи, пише Euronews.

Изпитанието се проведе в региона, който за първи път донесе на света двигатели, работещи с въглища, и когато Великобритания празнува 200 години от модерната железница следващата година.

Използвайки само една мощна батерия от 700kw, тази иновативна технология може да управлява влакове с високи скорости.

По време на изпитанието влакът работи само на батерия в продължение на 70 км, преди да премине обратно към своя дизелов двигател, но инженерите казват, че този обхват е достатъчен, за да покрие типичен междуградски маршрут, който включва мостове, тунели и гари.

Когато бъде пуснат, се очаква влакът да има обхват между 100 и 150 км.

Влаковете с една батерия не само могат да се похвалят с превъзходна производителност, но са и по-рентабилни от дизеловите влакове. Те могат да намалят разходите за гориво с около 35 до 50 процента, според този опит, проведен от Angel Trains, Hitachi Rail и TransPennine Express.

Пътниците несъмнено ще се надяват, че всички спестявания на разходи ще бъдат прехвърлени върху тях, особено предвид нарастващите цени на билетите, които се увеличават всяка година в много части на Европа.

Електрическите влакове понастоящем се считат за най-доброто решение за доставяне на чисти влакове като част от прехода на глобалната железопътна индустрия. Други опции, като например влакове, които използват сив водород, са въглеродно-интензивни.

Използването на влакове, захранвани с батерии, намалява необходимостта железопътните оператори да инсталират или надграждат надземни проводници на всички неелектрифицирани коловози. На свой ред това може да спести на Европа милиарди евро от проекти за електрификация.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст