
Влакове, захранвани с батерии - как ще се променят европейските железопътни пътувания?

В момента се правят изпитвания на този вид превоз
Влаковете, захранвани с батерии, се стремят да оформят бъдещето на железопътния транспорт в Европа след първото успешно изпитание на междуградски батериен влак в североизточна Англия. Този „троен“ влак лесно превключва между батерия, дизел и електричество.
В момента железниците на Обединеното кралство управляват дизелови влакове, които черпят енергия от надземни електрифицирани проводници или бордови дизелови генератори. Последното поколение дизелови влакове обаче предстои да бъде заменено и затова е в ход постепенно преминаване към по-чисти алтернативи, пише Euronews.
Изпитанието се проведе в региона, който за първи път донесе на света двигатели, работещи с въглища, и когато Великобритания празнува 200 години от модерната железница следващата година.
Използвайки само една мощна батерия от 700kw, тази иновативна технология може да управлява влакове с високи скорости.
По време на изпитанието влакът работи само на батерия в продължение на 70 км, преди да премине обратно към своя дизелов двигател, но инженерите казват, че този обхват е достатъчен, за да покрие типичен междуградски маршрут, който включва мостове, тунели и гари.
Когато бъде пуснат, се очаква влакът да има обхват между 100 и 150 км.
Влаковете с една батерия не само могат да се похвалят с превъзходна производителност, но са и по-рентабилни от дизеловите влакове. Те могат да намалят разходите за гориво с около 35 до 50 процента, според този опит, проведен от Angel Trains, Hitachi Rail и TransPennine Express.
Пътниците несъмнено ще се надяват, че всички спестявания на разходи ще бъдат прехвърлени върху тях, особено предвид нарастващите цени на билетите, които се увеличават всяка година в много части на Европа.
Електрическите влакове понастоящем се считат за най-доброто решение за доставяне на чисти влакове като част от прехода на глобалната железопътна индустрия. Други опции, като например влакове, които използват сив водород, са въглеродно-интензивни.
Използването на влакове, захранвани с батерии, намалява необходимостта железопътните оператори да инсталират или надграждат надземни проводници на всички неелектрифицирани коловози. На свой ред това може да спести на Европа милиарди евро от проекти за електрификация.