В опит да увеличи продажбите: AliExpress привлече Дейвид Бекъм за рекламно лице (ВИДЕО)

AliExpress също така подписа договор за спонсорство на турнира UEFA Euro 2024

 

AliExpress, сайт за електронна търговия, собственост на китайския гигант Alibaba, подписа договор с бившия капитан на английския футбол Дейвид Бекъм като посланик на марката, тъй като наваксва изоставането си от конкурента Temu на PDD Holdings в битката за продажба на евтини стоки, произведени в Китай, по целия свят, съобщава Reuters.

До неотдавна неангажиращ трансграничен играч, сега Alibaba инвестира агресивно, за да стимулира глобалните продажби, тъй като ръстът на вътрешната електронна търговия намалява. Нейното международно подразделение, което включва AliExpress, е най-бързо развиващото се звено, като приходите му нарастват с 45% на годишна база за периода януари-март. 

По-рано тази година AliExpress също така подписа договор за спонсорство на турнира UEFA Euro 2024, който започва през юни, и ще инвестира милиони долари в отстъпки, сделки и ангажираност, за да привлече онлайн потребителите.

Рекламна кампания с участието на Бекъм ще се проведе във връзка с турнира на УЕФА и ще насърчи потребителите да "спечелят повече с AliExpress", се казва в изявление на платформата за електронна търговия. 

Това се случва след успеха на кампанията на PDD Holdings Temu за излъчване на множество реклами по време на Super Bowl тази година, които насърчават потребителите в САЩ да "пазаруват като милиардер".
По данни на фирмата за мобилно разузнаване Apptopia изтеглянията на приложенията на Temu са скочили с 34 % в неделята на Супербоул в сравнение с предходния ден. 

"Феновете на футбола, на футбола, (в Европа и) Латинска Америка са сходни с феновете на американския футбол в Северна Америка, като цяло те ще включват много чувствителни към цените, повлияни от инфлацията потребители", казва Хъмфри Хо, управляващ партньор в САЩ в агенцията за цифрова реклама Hylink Digital, за решението на Temu, а сега и на AliExpress да се фокусират върху футболните фенове.

Въпреки че Alibaba отдавна гледа на чуждестранния пазар като на потенциален източник на пари, а основателят ѝ Джак Ма заяви през 2017 г., че Alibaba има за цел да обслужва 2 млрд. глобални потребители до 2036 г., тя трябва да навакса на много пазари, отстъпени на конкурента Temu. 

 

"Исторически погледнато, изпълнението е било проблем за международните амбиции на Alibaba", казва Джианган Ли, основател и главен изпълнителен директор на Momentum Works, фирма за рискови инвестиции и проучвания.

"Alibaba прекара години в обсъждане на това дали ще бъде твърде трудно или твърде предизвикателно да се конкурира с Amazon (в САЩ), а Temu просто продължи и го направи."

Популярността на Temu, която продава слушалки за 5 долара и рокли за 10 долара, наред с други неща, на повече от 60 световни пазара, нарасна след стартирането ѝ през 2022 г. Китайската фирма за управление на инвестиции CICC оценява, че през 2023 г. Temu е събрала приходи от 18 млрд. долара.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст