Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Законна ли е регистрацията на пикапа в Европа?
Cybertruck на Tesla е твърде голям и остър за европейските пътища, предупредиха транспортни кампании, тъй като се повдигат въпроси относно регистрацията на един от първите електрически пикапи, които се появиха на континента, съобщава The Guardian.
Пътната безопасност в Европа
Експерти се чудят, може ли Cybertruck да се управлява в Европа, поради строгите правила за пътна безопасност, които забраняват острите ръбове и изискват ограничители на скоростта за превозни средства, които тежат над 3,5 тона, когато са пълни. По данни от ръководството на Tesla, ъгловото стоманено превозно средство е с тегло от 4 тона. За да може да си представите, еквивалентът на стандартна семейна кола, като например Ford Focus, е 1,9 тона.
Няколко Cybertrucks вече бяха забелязани по европейските улици тази година, предизвиквайки опасения за безопасността сред активистите. В писмо до Европейската комисия и до властите в Чешката република, където регистрацията на един Cybertruck повдигна въпроси относно правилата, групите от кампанията призоваха Cybertrucks, регистрирани в ЕС, да бъдат премахнати от обществените пътища.
„Много извънгабаритните пикапи сега се внасят все повече и носят опасност за нашите улици“, каза Джеймс Никс от организацията с нестопанска цел Transport & Environment, която е съподписала писмото.
Автомобилният пазар в Европа последва стъпките на Северна Америка, които преминават към големи и тежки спортни превозни средства. Разпоредбите за безопасност и замърсяване обаче възпрепятстват растежа на най-опасните пикапи.
Cybertruck в Бългрия
Пикапът на Tesla отдавна се предлага и в България. Справка на bTV Бизнес новините показа, че автокъща във Варна продава возилото, като обявата гласи "Добре дошли в бъдещето". Ако искате да се сдобиете с подобно возило трябва да си приготвите скромната сума от 333 900 лв.
Регистрация на пикапа в Европа
Вносните автомобили могат да бъдат регистрирани чрез „индивидуално одобрение на превозното средство“, което ги подлага на по-малък контрол от „типовите одобрения“, на които преминават повечето автомобили. Одобряващите органи в държавите-членки, които отговарят за проверката на превозните средства, преди да стигнат до пазара, имат известна възможност да се отклонят от правилата на ЕС в отделни случаи, ако налагат алтернативни изисквания.
Различните пътища за одобрение повдигнаха въпроси относно това дали Cybertrucks в Европа са регистрирани правилно или чрез правно издържана вратичка.
В писмо транспортните активисти заявяват, че няма законен начин да се регистрира Cybertruck в ЕС, тъй като той „сериозно противоречи“ на основните европейски норми за пътна безопасност. Те поставиха под съмнение способността на превозното средство да ускорява изключително бързо и рисковете за децата от лошо пряко виждане. Cybertruck ускорява от 0 до 100 км за 4 секунди.
Европейската комисия каза, че ще се нуждае от повече информация за националните изисквания и мерките за безопасност, за да оцени регистрацията. Той планира да обсъди темата с одобряващите органи от държавите-членки на предстояща среща относно прилагането.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи