Колко пари има във фонда за гарантиране на пенсионната система?
Какво показват данните на финансовото министерство
Законна ли е регистрацията на пикапа в Европа?
Cybertruck на Tesla е твърде голям и остър за европейските пътища, предупредиха транспортни кампании, тъй като се повдигат въпроси относно регистрацията на един от първите електрически пикапи, които се появиха на континента, съобщава The Guardian.
Пътната безопасност в Европа
Експерти се чудят, може ли Cybertruck да се управлява в Европа, поради строгите правила за пътна безопасност, които забраняват острите ръбове и изискват ограничители на скоростта за превозни средства, които тежат над 3,5 тона, когато са пълни. По данни от ръководството на Tesla, ъгловото стоманено превозно средство е с тегло от 4 тона. За да може да си представите, еквивалентът на стандартна семейна кола, като например Ford Focus, е 1,9 тона.
Няколко Cybertrucks вече бяха забелязани по европейските улици тази година, предизвиквайки опасения за безопасността сред активистите. В писмо до Европейската комисия и до властите в Чешката република, където регистрацията на един Cybertruck повдигна въпроси относно правилата, групите от кампанията призоваха Cybertrucks, регистрирани в ЕС, да бъдат премахнати от обществените пътища.
„Много извънгабаритните пикапи сега се внасят все повече и носят опасност за нашите улици“, каза Джеймс Никс от организацията с нестопанска цел Transport & Environment, която е съподписала писмото.
Автомобилният пазар в Европа последва стъпките на Северна Америка, които преминават към големи и тежки спортни превозни средства. Разпоредбите за безопасност и замърсяване обаче възпрепятстват растежа на най-опасните пикапи.
Cybertruck в Бългрия
Пикапът на Tesla отдавна се предлага и в България. Справка на bTV Бизнес новините показа, че автокъща във Варна продава возилото, като обявата гласи "Добре дошли в бъдещето". Ако искате да се сдобиете с подобно возило трябва да си приготвите скромната сума от 333 900 лв.
Регистрация на пикапа в Европа
Вносните автомобили могат да бъдат регистрирани чрез „индивидуално одобрение на превозното средство“, което ги подлага на по-малък контрол от „типовите одобрения“, на които преминават повечето автомобили. Одобряващите органи в държавите-членки, които отговарят за проверката на превозните средства, преди да стигнат до пазара, имат известна възможност да се отклонят от правилата на ЕС в отделни случаи, ако налагат алтернативни изисквания.
Различните пътища за одобрение повдигнаха въпроси относно това дали Cybertrucks в Европа са регистрирани правилно или чрез правно издържана вратичка.
Какво показват данните на финансовото министерство
Служителите на АЯР алармират за сериозни проблеми
Местните жители са съкрушени