САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Законна ли е регистрацията на пикапа в Европа?
Cybertruck на Tesla е твърде голям и остър за европейските пътища, предупредиха транспортни кампании, тъй като се повдигат въпроси относно регистрацията на един от първите електрически пикапи, които се появиха на континента, съобщава The Guardian.
Пътната безопасност в Европа
Експерти се чудят, може ли Cybertruck да се управлява в Европа, поради строгите правила за пътна безопасност, които забраняват острите ръбове и изискват ограничители на скоростта за превозни средства, които тежат над 3,5 тона, когато са пълни. По данни от ръководството на Tesla, ъгловото стоманено превозно средство е с тегло от 4 тона. За да може да си представите, еквивалентът на стандартна семейна кола, като например Ford Focus, е 1,9 тона.
Няколко Cybertrucks вече бяха забелязани по европейските улици тази година, предизвиквайки опасения за безопасността сред активистите. В писмо до Европейската комисия и до властите в Чешката република, където регистрацията на един Cybertruck повдигна въпроси относно правилата, групите от кампанията призоваха Cybertrucks, регистрирани в ЕС, да бъдат премахнати от обществените пътища.
„Много извънгабаритните пикапи сега се внасят все повече и носят опасност за нашите улици“, каза Джеймс Никс от организацията с нестопанска цел Transport & Environment, която е съподписала писмото.
Автомобилният пазар в Европа последва стъпките на Северна Америка, които преминават към големи и тежки спортни превозни средства. Разпоредбите за безопасност и замърсяване обаче възпрепятстват растежа на най-опасните пикапи.
Cybertruck в Бългрия
Пикапът на Tesla отдавна се предлага и в България. Справка на bTV Бизнес новините показа, че автокъща във Варна продава возилото, като обявата гласи "Добре дошли в бъдещето". Ако искате да се сдобиете с подобно возило трябва да си приготвите скромната сума от 333 900 лв.
Регистрация на пикапа в Европа
Вносните автомобили могат да бъдат регистрирани чрез „индивидуално одобрение на превозното средство“, което ги подлага на по-малък контрол от „типовите одобрения“, на които преминават повечето автомобили. Одобряващите органи в държавите-членки, които отговарят за проверката на превозните средства, преди да стигнат до пазара, имат известна възможност да се отклонят от правилата на ЕС в отделни случаи, ако налагат алтернативни изисквания.
Различните пътища за одобрение повдигнаха въпроси относно това дали Cybertrucks в Европа са регистрирани правилно или чрез правно издържана вратичка.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците