Ще има ли спад на луксозните стоки заради митата на Тръмп?

Свят

Проучване казва, че глобалният пазар на луксозни стоки ще се свие през 2025 г.

 

Глобалните продажби на лични луксозни стоки се очаква да се свият през 2025 г. за първи път от Голямата рецесия, според проучване на консултантска компания Bain, публикувано в сряда. Перспективата може да се влоши, ако секторът бъде ударен от митата, обещани от Доналд Тръмп, съобщава Euronews.

Новите мита на Тръмп 

Тръмп обеща мита до 20% върху вноса, заявявайки, че това ще създаде работни места във фабриките, ще намали федералния дефицит и ще понижи цените на храните.

Въпреки че проучването не разглежда възможното въздействие на митата въздействието върху европейските производители на луксозн стоки ще зависи от това как се прилагат митата върху категорията, ако изобщо се прилагат. Тя отбеляза, че недостигът на американски луксозни заместители може да доведе до освобождаване. Всяко отрицателно въздействие може също да бъде компенсирано чрез преместване на производството в Съединените щати или чрез по-големи продажби на американски туристи в Европа.

 

Луксозните пазари

Съединените щати са вторият по големина луксозен пазар, след Европа, на стойност около 100 милиарда евро или почти една трета от всички глобални продажби от висок клас на облекло, кожени изделия и обувки.

Прогнозите са продажбите на луксозни стоки да спаднат с 2% до 363 милиарда евро през следващата година, от очакваните 369 милиарда евро през 2024 г., поради рязкото увеличение на цените, наложено от марките и глобалните сътресения, каза Бейн. 

Секторът бързо се възстанови от пандемията COVID-19, надминавайки продажбите от 2019 г. до 2022 г., до голяма степен благодарение на натрупаните разходи, които бяха забавени от блокиране. Дори скромният спад през следващата година ще остави пазара с 28% по-висок, отколкото беше през 2019 г., и два и половина пъти по-голям от най-ниските нива на Голямата рецесия през 2008 г.

Социални и политически сътресения, включително войни и редица национални избори, подкопаха доверието на потребителите. В допълнение, стратегията на марките за увеличаване на цените, като същевременно се фокусира върху по-фин лукс, често лишен от новост, донесе силно отрицателно въздействие върху желанието за покупка, дори сред богатите потребители.

Кризата на креативността също отблъсква купувачите от Gen-Z, установи проучването. Резултатът е, че пазарът на луксозни стоки се е свил с 50 милиона клиенти, до приблизително 250 милиона до 360 милиона, тъй като луксозната база се свива за първи път.

 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст