Shein съди Temu за нарушаване на интелектуалнта собственост

Свят

В искът пише, че Temu се представа за Shein в социалната платформа X

 

Проблемите в рая за китайските онлайн магазини продължават. Shein съди съперника си Temu, като твърди, че е откраднал неговите дизайни и е изградил империя, използвайки фалшификации, нарушаване на интелектуалната собственост и измами, съобщава CNBC.

Искът е подаден в понеделник. Ироничното в случая е, че в момента Shein също се бори с подобни обвинения от марки като Levi Strauss и H&M. 

В жалбата си Shein твърди, че Temu, собственост на PDD Holdings, само се представя като легитимен онлайн пазар и краде дизайни на други марки.

Какво пише в жалбата?

„Temu кара потребителите да изтеглят и използват тяхното мобилно приложение като им обещават изключително ниски цени. Но Temu не печели от продажбата на тези продукти, защото те са с толкова ниски цени, че трябва да субсидират всяка продажба. По този начин губят пари при всяка транзакция“, се казва в жалбата, предава CNBC.

Освен това Shein обвинява Temu, че един от служителите им е откраднал ценни търговски тайни. Заедно с това е разкрита и вътрешна информация за цените и стратегиите. Компанията стига дотам, че обвинява конкурента си за крадене на самоличност. В жалбата пише, че Temu се представя за Shein в социалната платформа X в опит погрешно да насочи клиентите. Прикачена е екранна снимка на реклама в Google, спонсорирана от Temu, която показва Shein в заглавието, но url адресът е на Temu.

Жалбата от 80 страници включва повече от дузина примери за дрехи и дизайни, за които се твърди, че Temu е откраднал. Shein поиска от съда да се произнесе в негова полза и да издаде заповед, която да забрани на конкуренцията да използва поверителна информация, наред с други искания.

Temu все още няма коментар по случая.

Съдебните процеси

Това не е първият път, в който двете компании се заплашват със съд. Миналата година Temu също съди Shein за нарушаване на авторски права и твърдения, че конкурентите им използват „мафиотски стил за сплашване на доставчиците“.

Търговците превзеха индустрията на бързата мода със своите изключително евтини продукти и способността им да реагират на тенденциите много по-бързо от своите конкуренти. И двете платформи натрупаха планина от критики, свързани с трудовите им практики, връзките им с китайското правителство и предполагаемото им използване на дизайни на други марки. Но това не им попречи да станат гиганти в онлайн търговията и да натрупат огромно богатство.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст