Приходите на Amazon и eBay спадат заради Temu и Shein

Двете платформи за онлайн пазаруване стават все по-популярни

 

Почти всеки е поръчвал нещо от Temu или Shein. Дали ще са чорапи за 3 лв. или тениска за 5 лв., двете платформи за пазаруване направиха фурор в света. Техният възход обаче създаде нова конкуренция за американските компании Amazon, eBay и Meta, съобщава CNBC.

Как Temu и Shein  натрупаха популярност?

Голяма част от растежа Temu и Shein, според някои експерти от индустрията, е резултат от вратичка в търговията, известна като „помощта de minimis“, което позволява на пакети, изпратени от Китай на стойност под 800 долара, да влизат безмитно в САЩ. Висшият изпълнителен директор на Amazon, Дейвид Заполски, казва, че това е проблем, за който главните прокурори трябва да питат, и добави, че липсата на контрол върху веригата за доставки в Китай е „тревожна тенденция“ сред американските и европейските служители.

Темата за растежа на Temu и Shein засяга и приходите на големите компании. Amazon пусна резултатите си за второто тримесечие заедно с Meta, eBay и Etsy. Инвеститорите ще следят за всякакви коментари относно въздействието на Temu и Shein върху пазарите за електронна търговия и за обсъждане на техните разходи за реклама, което помогна за подхранването на Meta.

Сезонът на приходите от технологии започна зловещо миналата седмица. Alphabet отчете лек ръст на приходите, но пропусна прогнозите за продажбите на реклами в YouTube, тласкайки акциите надолу с 5% в сряда. Акциите на Tesla паднаха с 12% за ден, най-големият спад от 2020 г. насам, поради по-слаби от очакваните печалби и второ поредно тримесечие на намаляващи приходи от автомобили.

Как влияят на приходите на големите компании?

Въпреки че търговията на дребно вече не е двигателят на растежа на Amazon, това все още е бизнесът, който генерира по-голямата част от приходите. Това е мястото, където Temu и Shein се намесват. Те са в състояние да предложат толкова ниски цени, защото премахват посредниците, като продават директно от фабрики в Китай на потребители по целия свят, и използват по-бавни опции за доставка. Meta има други притеснения, тъй като има някои признаци, че Temu може да намалява разходите си за реклама. Данните на Barclays от май отбелязват, че броят на новите купувачи в Temu е достигнал своя връх през третото тримесечие на 2023 г. и е намалял през всяко от последните две тримесечия.

По отношение на икономическото предимство за Temu и Shein, САЩ и Европейския съюз обмислят дали да затворят вратичката в търговията и да увеличат митата върху евтините стоки, което може да попречи на продължаващия растеж на тези платформи.

Shein стартира в САЩ през 2017 г. и наскоро наводни Google и Facebook с реклами за стимулиране на разширяването. Съобщава се, че се оценява на 66 милиарда долара. Temu, собственост на PDD Holdings, дебютира в САЩ през 2022 г. и бързо насочи милиарди долари в маркетинг, най-забележимо чрез своя телевизионен спот „Пазарувай като милиардер“, който се излъчи по време на тазгодишния Супербоул.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст