С 63% спаднаха продажбите на нови коли в Русия

Свят

Цените на старите се увеличиха с повече от 35%

Продажбите на нови автомобили в Русия се свиха с почти две трети през март. Това се случва на фона на войната, която Москва започна в Украйна и последвалите санкции на Запада, включително и изтеглянето на редица компании от местния пазар.

Само 55 000 нови коли и лекотоварни автомобили са  реализирани през миналия месец или с 63% надолу спрямо март 2021 г. Това показват данни на Асоциацията на европейския бизнес (AEB), група, представляваща чуждестранни инвеститори в Русия. През февруари общите продажби са спаднаха само с 4,8%, показват данните на асоциацията.

Всички марки — европейски, американски и азиатски — претърпяха загуби, но най-тежко засегнати сред големите автомобилостроители бяха Volkswagen, чиито продажби паднаха със 74%, следвани от марката Škoda на германската група и Toyota. Lexus, луксозната марка на Toyota, също понесе тежък удар: продажбите паднаха с 91%, най-много от всяка марка. Porsche, също част от групата Volkswagen (VLKAF), отбеляза спад в продажбите си със 73%.

Западните производители се изтеглиха след решението на руския президент Владимир Путин да нахлуе в Украйна в края на февруари. Toyota и Volkswagen бяха сред групата компании, които обявиха миналия месец, че са спрели производството и са спрели износа за страната.

Френското Renault, което притежава руския автомобилен производител АвтоВАЗ, наскоро заяви, че спира всички дейности в завода си в Москва и "оценява наличните опции" по отношение на дела си в компанията.

Сривът на рублата също повиши средната цена на нов автомобил в Русия с между 35% и 45% през март, според руския сайт за анализ на автомобилния пазар Autostat.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст