Ozempic се сдоби със сериозен конкурент на пазара на лекарства за отслабване

Датската Zealand Pharma създаде медикамент с висока ефикасност

 

Акциите на датската Zealand Pharma скочиха рязко, след като компанията публикува силни резултати от изпитване на лечение на чернодробно заболяване, което беше рекламирано като потенциален конкурент на процъфтяващия пазар на лекарства за отслабване.

Фаза 2 на изпитването на сурводутида показа, че 83% от възрастните са видели положителни резултати при чернодробното си възпаление, причинено от излишни мастни клетки, известно като „MASH“, каза компанията в съобщение, пише CNBC.

Лекарството има „демонстрирана ефикасност“ при хора със затлъстяване и в момента е подложено на фаза 3 на изпитване в клинична програма за хора с наднормено тегло или затлъстяване. То получи бързо определение от Администрацията по храните и лекарствата на САЩ.

Анализаторите започнаха да разчитат ефикасността на лекарството след последните резултати от тестовете, които доказват безопасност при най-високата доза.

Акциите на Zealand Pharma поскъпнаха с 32% поради ентусиазма за потенциала на компанията на изключително доходоносния пазар за лекарства против затлъстяване. Тази индустрия накара датския производител Novo Nordisk да се превърне в най-ценната компания в Европа благодарение на разработването на Ozempic и Wegovy. Няколко други производители, сред които Eli Lilly, Roche и AstraZeneca, също се стремят да се конкурират в този сектор.

 

„Първите резултати показват подобрение в MASH при всички дози, изследвани в проучването. Лечението със сурводутид не е показало неочаквани проблеми с безопасността или поносимостта, включително при по-високата доза от 6,0 mg“, каза Майкъл Новод, ръководител на изследователския екип на Bank Nordea за здравни грижи, приветствайки последните резултати на Zealand Pharma като „недвусмислена победа.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст