БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Световната авиоиндустрия е изправена пред лятна криза - ще намалява ли броят на полетите?
Авиокомпаниите се борят с липсата на самолети, тъй като летните пътувания ще достигнат рекордни нива, съобщава Reuters.
Световната авиоиндустрия е изправена пред лятна криза, тъй като се очаква търсенето на пътувания да надхвърли нивата отпреди пандемията, докато доставките на самолети рязко намаляват поради производствени проблеми в Boeing и Airbus.
Авиопревозвачите харчат милиарди за ремонти, за да продължат да използват по-стари и по-малко ефективни самолети, и плащат по-високи цени, за да си осигурят самолети от наемодателите. Но някои превозвачи все още са принудени да съкращават разписанията си, за да се справят с липсата на свободни самолети. В същото време броят на пътуващите в световен мащаб ще достигне исторически нива, като през 2024 г. се очаква да пътуват 4,7 млрд. души в сравнение с 4,5 млрд. през 2019 г.
"Можем да очакваме силни резултати от авиокомпаниите през цялото лято с някои особено високи цени на самолетните билети", казва Джон Грант, старши анализатор във фирмата за пътнически данни OAG.
През декември миналата година Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) прогнозира 9% годишен ръст на капацитета на световните авиокомпании през тази година. Тази прогноза изглежда оптимистична след кризата с безопасността на Boeing.
Пътническите превозвачи ще получат 19% по-малко самолети през тази година, отколкото са очаквали, поради производствените проблеми в Boeing и Airbus, каза Марта Нойбауер, старши сътрудник в AeroDynamic Advisory.
Американските превозвачи ще получат 32% по-малко самолети от планираните преди година, тъй като няколко авиокомпании зависят от самолетите 737 MAX на Boeing, казва Нойбауер. Производството на Boeing беше ограничено след взрива на панел в средата на въздуха през януари.
Boeing е в криза, която избухна след взрива на панел на самолета на Alaska Airlines на 5 януари. Регулаторните органи наложиха ограничение на производството на 737 MAX, но компанията не достига дори това ниво.
До 650 самолета Airbus A320neo може да бъдат спрени през първата половина на 2024 г. за инспекции за отстраняване на дефект в двигателите Pratt & Whitney на RTX Corp, заяви RTX миналата година.
В Европа нискотарифната авиокомпания Ryanair съкрати някои маршрути. В Съединените щати United и Southwest намалиха полетите и коригираха плановете си за наемане на персонал.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството