Няма опасност от режим на тока, но цената е под въпрос
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
Китай нарече хода "търговски протекционизъм"
Канада казва, че ще наложи 100% мито върху вноса на произведени в Китай електрически превозни средства (EV) след подобни съобщения от САЩ и Европейския съюз.
Страната също планира да наложи 25% мито върху китайската стомана и алуминий. Канада и нейните западни съюзници обвиняват Китай, че субсидира своята EV индустрия, давайки на производителите на автомобили несправедливо предимство, съобщава BBC.
Китай нарече хода "търговски протекционизъм", който "нарушава правилата на Световната търговска организация". „Ние трансформираме автомобилния сектор на Канада, за да бъде световен лидер в производството на превозни средства, но участници като Китай избраха да си дадат несправедливо предимство на световния пазар“, каза канадският премиер Джъстин Трюдо.
Митата на Канада върху китайските електромобили трябва да влязат в сила на 1 октомври, докато тези върху стоманата и алуминия ще бъдат въведени от 15 октомври. Говорител на китайското министерство на търговията каза, че действията на Канада "сериозно подкопават глобалната икономическа система и икономическите и търговски правила".
„Китай призовава канадската страна незабавно да коригира погрешните си практики“, добавиха те. Китай е вторият по големина търговски партньор на Канада след САЩ. През май САЩ заявиха, че ще учетворят митата си върху вноса на китайски електромобили до 100%. Това беше последвано от ЕС, който обяви планове за налагане на мита върху произведените в Китай електромобили до 36,3%.
Тарифите на Канада върху китайските електромобили ще включват тези, произведени от Tesla в нейната фабрика в Шанхай. „Tesla почти сигурно ще лобира пред канадското правителство да получи известна свобода на действие върху тези тарифи, както вече направи с Европа“, каза Марк Рейнфорд, базиран в Китай коментатор на автомобилната индустрия.
Китайските марки автомобили все още не са обичайна гледка в Канада, но някои, като BYD, предприеха стъпки за навлизане на пазара на страната.
Думите са на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов
През септември изтекъл доклад описва 88% спад в основните печалби
Това означава, че растежът на еврозоната ще бъде по-слаб от очакваното