Турция налага антидъмпингови мита върху вноса на стомана от Китай, Русия, Индия и Япония
Митата спрямо Русия, Япония и Индия са в пъти по-ниски от тези за Китай
Колко са вече те?
Броят на електрическите автомобили в световен мащаб продължава да расте бързо, според последното проучване на базирания в Щутгарт Център за изследване на слънчевата енергия и водорода (ZSW), предава БТА.
Според изследването, оповестено снощи, в края на 2023 година е имало около 42 милиона автомобила с електрически двигатели - около 50 на сто повече от предходната година.
В тази бройка влизат изцяло електрическите превозни средства, плъг-ин (plug-in) хибридите и електрически превозни средства с удължител на пробега.
Според Центъра за изследване на слънчевата енергия и водорода, в Китай е имало 23,4 милиона от тези автомобили, повече от половината в световен мащаб.
На второ място са САЩ, въпреки че са далеч назад с 4,8 милиона автомобила.
Германия е на трето място с 2,3 милиона, пред Франция и Великобритания, съответно с 1,6 и 1,5 милиона.
Доминацията на Китай е малко вероятно да се промени много в краткосрочен план, като растежът там е 60 на сто в сравнение с миналата година - значително по-силен, отколкото на други големи пазари.
За да постигне германските цели за електромобилност, пазарът в страната се нуждае от нов импулс, каза Андреас Путнер от Центъра за изследване на слънчевата енергия и водорода. "Инициативата за растеж на германското правителство за по-голямо популяризиране на електрически служебни автомобили може да бъде само първа стъпка", допълни той.
Путнер предложи да се премахнат субсидиите за конвенционалните превозни средства, като данъчни отстъпи за дизела или привилегията за служебни автомобили за двигатели с вътрешно горене.
Митата спрямо Русия, Япония и Индия са в пъти по-ниски от тези за Китай
Алтернативата е постепенно въвеждане на системата
Мъск показа прототипа на самоуправляващо се такси