1 USD
1.72168 BGN
Петрол
67.68 $/барел
Bitcoin
$85,412.7

Jaguar представи концептуален автомобил „Type 00“ (СНИМКИ)

Свят

Той е първият под противоречивата нова идентичност на марката

Известният британски автомобилен производител Jaguar разкри новата си насока в дизайна на автомобилите с представянето на изцяло електрически концептуален автомобил, наречен „Type 00“, съобщава CNBC. 

Снимка: Jaguar

Автомобилът, произнасян като „Type Zero Zero“, се отличава с минималистичен, но донякъде крещящ дизайн. Той е с елегантни светлини и големи колела, което представлява забележителна визуална промяна в сравнение с настоящите, спортни автомобили и SUV на марката. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Производителите на автомобили обичайно използват концептуални автомобили, за да оценят интереса на клиентите към даден дизайн или да покажат бъдещата посока на развитие на даден автомобил или марка. Автомобилите не са предназначени за продажба на потребителите.

Очаква се Jaguar да произведе няколко нови електрически автомобила през следващите години, включително GT автомобил с четири врати, който се очаква да бъде разкрит през следващата година и който прилича на концептуалния автомобил.

Jaguar предвижда пробег от 430 мили (700 км) с едно зареждане на новия си серийно произвеждан електромобил, а при бързо зареждане пробегът може да достигне до 200 мили (321 км) за 15 минути.

Новият концептуален автомобил се появява няколко седмици след като Jaguar пусна артистичен видеоклип, предназначен да дебютира с ребрандирането на компанията „Copy Nothing“. 

Във видеото участваха андрогинни модели от различни етноси и с различни размери, които позираха с ярки дрехи в ярко оцветен пейзаж. 30-секундният клип беше придружен от нови лога и шрифтове за изпадналата в затруднение автомобилна компания, част от Tata Motors
-притежавана от групата Jaguar Land Rover.

Миналия месец ребрандирането и видеоклипът станаха популярни в интернет и предизвикаха широка критика в социалните медии. Критиките варираха от коментатори, които критикуваха избора на шрифт и решението на компанията да премахне животинското лого на Jaguar, което е изобразено върху автомобила от 50-те години на миналия век, до такива, които наричаха компанията „откачена“ и твърдяха, че тя изоставя своето наследство.

Критиците отбелязаха също така, че във видеото на рекламата няма автомобил. Компанията защити усилията си въпреки отзвука, като заяви, че „подновяването на марката Jaguar е смело и изобретателно преоткриване и както се очакваше, то привлече внимание и дебати“. 

Рекламната кампания се появи, след като в началото на ноември Jaguar спря всички продажби на нови автомобили във Великобритания, тъй като се подготвя да възобнови дейността си през 2026 г. като компания, работеща само на електричество, което е част от по-широката промяна в индустрията, поставяща множество предизвикателства пред автомобилните производители.

През последните няколко години няколко автомобилни производители обявиха планове за ексклузивна продажба на електрически превозни средства, но много от тях се отказаха от тях поради по-бавното от очакваното навлизане на автомобилите.

„Трябва да възстановим марката си и то на съвсем различна цена, така че трябва да действаме по различен начин. Искахме да се отдалечим от традиционните автомобилни стереотипи“, заяви управляващият директор на Jaguar Роудън Глоувър в интервю за Financial Times миналия месец.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук