Еволюцията на красотата: Козметична компания и Лувърът с интересно партньорство

Свят

Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.

 

Най-голямата козметична компания в света и най-големият музей подписаха тригодишно партньорство. И двете страни се стремят да използват своя културен капитал и да привлекат нова аудитория.

Снимка: Reuters

В Париж изкуството и красотата се срещат по неочакван начин.

Малко след назначаването си през 2021 г. главният изпълнителен директор на L'Oréal Group Никола Хиеронимус и президентът и директор на Лувъра Лоранс де Карс обядваха заедно с членовете на своите екипи. Те обсъдиха връзките между изкуството и красотата чрез общите си ценности, като например разнообразието. 

 

Този разговор породи желанието за съвместна работа, казва Бланка Хути, главен директор „Корпоративни въпроси и ангажираност“ на L'Oréal, която е присъствала на обяда. Резултатът е тригодишно партньорство, съобщава Vogue Business.

Снимка: Alban Gendrot

В рамките на партньорството L'Oréal Group и Лувърът създадоха индивидуална обиколка на музея, проследяваща еволюцията на красотата чрез различни произведения, придружена от уеб приложение, наречено „De toutes beautés!“ („От всички красоти!“). При подбора на 108-те произведения на изкуството, които са включени в обиколката, са използвани три основни теми: ритуали, предмети и практики за красота; канони или идеализирани визии за красота; и какво разкриват въпросите за външния вид и красотата за обществата и техните трансформации.

Снимка: Alban Gendrot

„Целта на тази обиколка е да се говори за разнообразието и множествеността“, обяснява Делфин Урбах, директор на отдел „Изкуство, култура и наследство“ в L'Oréal Group. „Опитваме се да го кажем в заглавието „De toutes beautés“, в множествено число. Искаме да кажем, че красотата винаги е въпрос на поглед на другия, така че тя задължително е субективна, множествена и разнообразна.“ 

Чрез приложението посетителите могат да сканират QR кодовете на 44 от произведенията на изкуството, за да получат „аудиоприказка“, създадена съвместно от L'Oréal и Лувъра, която обяснява произведението на изкуството през призмата на красотата. Партньорите са създали съвместно и уеб поредица от шест епизода, режисирана от Тиери Демайзер и Албан Теурлай от базираната в Париж продуцентска компания Falabracks. В нея се представят млади посетители, които откриват произведенията на изкуството, включени в обиколката, а излъчването ѝ е планирано за началото на 2025 г.

Снимка: Reuters

Това се случва в момент, в който красотата излиза извън рамките на традиционната козметика и все повече се слива със здравето и дълголетието. „Много хора смятат, че красотата е повърхностна“, казва Джути, но тя е част от историята на човечеството. „Винаги има красота - от хомо еректус до метавселената.“ Публикувана миналата година, Джути е инициатор на изследване, довело до вътрешна книга по темата, в която се подчертават индивидуалните, социалните и социално-икономическите аспекти на красотата. „Смисълът на L'Oréal е: „Създайте красотата, която движи света“. Когато разбереш, че красотата е от съществено значение, това е още по-важно“, казва тя. 

Посланието за разнообразие и приобщаване е ключово за гиганта в областта на красотата, чиито мегабрандове обслужват все по-разнообразни групи от населението по целия свят. L'Oréal Group притежава 37 световни марки (и генерира 32,4 млрд. евро през първите девет месеца на 2024 г.). Партньорството е също така начин да се запази актуалността, особено сред младите клиенти, които изпитват силни чувства към тези ценности.

L'Oréal се възползва и от културния престиж на Лувъра, както и от излагането на вниманието на 30 000 посетители на музея дневно. Свързването подкрепя и френската идентичност и наследство на L'Oréal. L'Oréal е един от двигателите на френската икономика и заедно с други френски групи за износ на луксозни стоки създава имиджа на Франция в чужбина с рекламни кампании като тази за аромата La Vie est Belle на Lancôme, в която са изобразени Айфеловата кула и други парижки паметници. „Франция е много важна за L'Oréal и аз се надявам L'Oréal да е важна и за Франция“, казва Жути. „Имаме високи стандарти и ноу-хау.“

Обиколката включва шедьоври като „Спящият хермафродит“ - мраморна скулптура от древен Рим, изобразяваща хермафродит, която поставя под въпрос границите на пола. Има и мраморна статуя на древногръцкия бог Хермес. Джути отбелязва, че макар женските канони да са се променили, това въплъщение на древния идеал за мъжка красота е актуално и днес. „Той би могъл да бъде в реклама на Армани“, посочва тя, като отбелязва и картината на Тициан „Жена с огледало“. „Тя сякаш си прави селфи.“

Има и гола статуя на френския философ Волтер от Жан-Батист Пигал, която първоначално предизвиква възмущение заради реализма си. „Около това има френски дух, тази способност, която французите са имали в продължение на стотици години, да влизат в дебати за идеи“, казва Урбах. „Важно е да направим този диалог възможен между поколенията и различните публики.“

„Лувърът има този универсален аспект и много държи да може да предостави някои опорни точки по въпросите, които разтърсват нашето общество“, казва Готие Вербеке, директор на музея за посредничество и обществено развитие.

 

Лувърът се възползва от финансовата подкрепа (в размер на неразкрита сума) на L'Oréal Group, както и от нов начин за привличане на публика. „За нас също така е въпрос на намиране на начини за насърчаване на публиката от Париж, Парижкия регион и Франция да се връща в Лувъра малко по-систематично“, казва Вербеке. „Те не го посещават по същия начин, както чуждестранните посетители или тези, които го посещават за първи път. Те търсят нещо ново в своето преживяване.“

Този нов вид меценатство надхвърля обикновената финансова подкрепа. Съществува ли риск от отпор срещу силното корпоративно присъствие в публична институция? „Подходът на тази обиколка е много специфичен. Той не е част от по-музейния подход. Това е различно предложение“, казва Вербеке.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст