Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Сред предложенията са още къща, собственост на Принс, както и декори от холивудски филми
В луда смесица от блясък на игрално шоу и маркетингови проблясъци Airbnb предлага на клиентите си възможността да прекарат една нощ в музей в Париж, да отседнат в къщи, направени като филмови декори, или да спят в обкръжението на осем състезателни автомобила Ferrari.
Тези и други оферти са част от нова кампания на гиганта в областта на краткосрочните наеми, който иска да се представи като компания, която продава преживявания, а не само алтернативи на престоя в хотел, предава AP.
Главният изпълнителен директор Брайън Чески обяви 11-те временни обяви - Airbnb ги нарича "икони" - на събитие в сряда в Лос Анджелис.
На компанията от Сан Франциско ѝ хрумва идеята за рекламния каприз, след като вижда отзвука от тематичната къща на Барби в Малибу, Калифорния, която тя обяви миналата година във връзка с хитовия филм за модната кукла на Mattel. Формулата е една и съща: свързване на промоцията с попкултурен продукт, знаменитост или събитие.
"В миналото не сме известни с това, че правим нещо. Ние сме платформа", казва Чески в интервю. "Мисля, че е наистина чудесно да покажем как изглежда, когато изведнъж можеш да влезеш в нашата визия и нашето въображение. Мисля, че това ще запази Airbnb в центъра на вниманието."
За разлика от типичните за платформата за отдаване под наем имоти, Airbnb на практика раздава своите "икони". Чески заяви, че компанията ще покани хората да попълнят профил и да обяснят защо искат да получат една от офертите, а Airbnb ще избере около 4000 победители през годината. Той каза, че победителите ще могат да резервират представените имоти или събития безплатно или на цени под 100 долара.
Една от екзотичните възможности е нощувка в Музея д'Орсе в Париж. Airbnb е наела Матийо Леханнер - той е проектирал факела за Олимпийските игри в Париж това лято - да превърне часовниковата зала на върха на музея в спалня.
"Между другото, факелът е в спалнята с вас", каза Чески. "Получавате целия музей само за себе си. Това е буквално нощ в музея. Става още по-хубаво, защото като излезете от спалнята на терасата, имате единственото най-добро място в къщата за церемонията по откриването" на Олимпийските игри, която ще се проведе на река Сена.
За тези, които предпочитат американска обстановка, Airbnb предлага къща в Ню Мексико, която изглежда като тази от анимационния филм на Pixar-Disney от 2009 г. "Нагоре". Чески каза, че Airbnb е платила за построяването на къщата от нулата и за прикрепването на 8000 балона, които да имитират балоните, пълни с хелий, които главният герой във филма използва, за да накара къщата да лети.
Версията на Airbnb няма да лети, но Чески каза, че гостите ще могат да наблюдават как кран вдига къщата в Ню Мексико на 50 фута от земята.
"Мисля, че може би няма да ги пуснем вътре в къщата, когато я вдигаме, просто от съображения за безопасност", каза той.
Някои от списъците ще бъдат еднократни събития, включително преспиване в музея на Ферари в Маранело, Италия, изпълнение в хола на рапъра Doja Cat и вечер с комика Кевин Харт в салона само за членове. Къщата "Up" и имението в Ню Йорк, направено така, че да прилича на това от комиксите на Marvel "X-Men", ще бъдат достъпни за три или четири месеца. Къщата в Минеаполис, собственост на Принс, която е участвала във филма "Purple Rain", ще бъде на разположение за една година, според Airbnb.
Компанията не съобщава колко е похарчила за придобиване на правата, обличане на имотите и заплащане на участващите знаменитости. Миналата година Airbnb реализира печалба от 4,8 млрд. долара, а в края на 2023 г. разполага с близо 6,9 млрд. долара в брой. Достатъчно, за да повтори кампанията "Икони".
"Тези 11 са началото", каза Чески. "Имаме много повече в процес на разработване."
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови