"Бъдете себе си": Украйна стартира PR кампания за привличане на новобранци в армията

Свят

Киев изпробва нови средства за привличане на доброволци, след като разширяването на наборната служба накара хиляди да се укрият

 

Украинските въоръжени сили полагат усилия да насърчат доброволното постъпване в армията с по-индивидуален подход, като предложат на бъдещите войници възможността да кандидатстват за конкретни части и роли, отговарящи на техните умения, съобщава Guardian. Кампанията се провежда в критичен момент - украинската армия спешно се стреми да попълни редиците си в отговор на подновената руска офанзива, а хиляди хора се укриват след разширяването на наборната служба през април, когато президентът Володимир Зеленски противоречиво намали наборната възраст от 27 на 25 години. 

От началото на войната стотици хиляди обикновени украинци са се записали като доброволци на фронта, помагайки за запазването на независимостта на страната и отблъсквайки първоначалното руско нападение, но много от тези, които са се сражавали в първите вълни, вече са мъртви, ранени или просто изтощени, което кара военните да набират хора с още по-голямо нежелание.

Снимка: Reuters

Опитите за привличане на нови войници са възпрепятствани от широко разпространените доклади и слухове в интернет за неадекватно обучение, слаби командири и реалността на ужасните окопни боеве. Според проучване от март само 35 % от украинските мъже са готови да служат, ако бъдат призовани. 

В Киев се появиха билбордове, на които различните армейски части рисуват по-положителна картина на бойните действия като част от новата стратегия на Министерството на отбраната за по-привлекателно набиране на военнослужещи. То смята, че доброволчеството е за предпочитане пред наборната служба, което накара много украински мъже да се опитат да избегнат мобилизационните офицери. 

Снимка: Reuters

"Лято, безпилотен летателен апарат", пише на един плакат, на който се вижда войник, който управлява дрон - безпилотен летателен апарат - от плажен стол, а ботушите му се опират на пясъка. Друг плакат от бригада "Харта" обещава: "Гарантираме 60 дни подготовка", а трети казва на войниците, че могат "да бъдат себе си". 

Министерството на отбраната има за цел да убеди мъжете да се включат като доброволци във войната, като им предложи по-голям избор. "Сега имате възможност да изберете позиция за служба в армията. Забравете страховете и съмненията си - време е да изберете своя път!" - се казва в изявление във Facebook. 

 

Сред най-търсените подразделения са тези, които са си спечелили слава на бойното поле, като например подразделението "Азов" и по-късната му разклонена част - 3-та отделна щурмова бригада. Двете подразделения получиха широко признание в Украйна заради продължилата месеци отбрана през 2022 г. на стоманодобивния завод "Азовстал" в Мариупол.

Благодарение на даренията тези групировки разполагат със значителни бюджети и са станали известни с полираното си присъствие в социалните медии. Техните канали в YouTube, представящи видеоклипове от първо лице от фронтовата линия, се гледат от милиони украинци.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст