1 USD
1.68693 BGN
Петрол
70.61 $/барел
Bitcoin
$104,670.0

Авиокомпания въвежда 500 евро глоба за буйни пътници

Глобите ще бъдат директно удържани от банковата карта

Европейската нискотарифна авиокомпания Ryanair обяви нови, по-строги мерки срещу пътници с неподобаващо поведение на борда. От компанията въвеждат минимална глоба от 500 евро за всеки, който причини смущения, застрашаващи реда и сигурността по време на полет. Мерките са част от кампанията за нулева толерантност към инциденти, които засягат останалите пасажери и персонала на самолета.

  • Ryanair цели да създаде силен ефект спрямо агресивни и пияни пътници
  • При тежки инциденти ще се инициират съдебни искове
  • Компанията призова ЕС да въведе ограничения върху продажбата на алкохол на летищата

Снимка: Getty/Istock

С новото правило, Ryanair цели да създаде силен ефект спрямо агресивни, пияни или по друг начин проблемни пътници. Компанията уточни, че сумата от 500 евро представлява минимално наказание и ще бъде налагана при всеки случай на принудително отстраняване на пътник от борда. В по-сериозни инциденти Ryanair си запазва правото да търси допълнително гражданско обезщетение за нанесените финансови и оперативни щети.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Новата политика не се изчерпва само с административната глоба. Ryanair заяви, че при по-тежки инциденти ще инициира съдебни искове за възстановяване на реалните разходи. Пример за това е случаят от януари, когато компанията поиска обезщетение над 15 000 евро заради отклонен полет от Дъблин до Лансароте, наложен заради неподчинение на пътник. В друг случай през юни 2024 г. пътник на борда на полет от Глазгоу до Краков беше глобен с 3 230 евро след съдебно решение, след като полетът бе пренасочен към Жешов, Полша.

С цел по-ефективно прилагане на новите санкции, Ryanair вече е актуализирала своите условия за ползване. Компанията вече може да удържа глобите директно от банковата карта, използвана за резервиране на билета. Това улеснява събирането на средствата и намалява административната тежест при налагането на наказанията.

Снимка: Getty/Istock

Според Ryanair, повечето полети преминават спокойно, но дори малък брой инциденти с непокорни пътници създават сериозни проблеми. Такива ситуации могат да доведат до отклоняване на полети, закъснения, риск за екипажа и останалите пасажери. Затова авиокомпанията подчертава, че ще бъде безкомпромисна спрямо всеки, който се държи агресивно или не спазва указанията на борда, предава DW.

В допълнение към новата си вътрешна политика, Ryanair призова Европейския съюз да въведе ограничения върху продажбата на алкохол на летищата. Компанията смята, че прекомерната употреба на алкохол преди полет е основен фактор за редица инциденти с буйни пътници. Така Ryanair отправя послание не само към индивидуалните пасажери, но и към институциите и регулаторите в сектора.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук