В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Режисьор и рали пилот разказват за пътешествието си в Европа по време на Cohesion Story Quest
„За какво мечтаете?“
Това е въпросът, който чуждите инфлуенсъри най-често задават на децата от училище „Темелко Ненков” в Перник, където повечето ученици са от малцинствата и каузата е всеки един от учениците да се дипломира.
Но как започва всичко? Дванадесет микро и макро инфлуенсъри от 4 държави събират куфарите и се впускат в 10 дневно приключение с непознати в Европа, наречено Cohesion Story Quest.
Част от групата са и нашите гости в Бизнес Видео Подкаста днес режисьорът Мартин Негрев и рали пилотът Данаил Русев, които заедно правят канал за автомобили и дрифт в YouTube, но днес се отправят на пътешествие в Европа с още международни инфлуенсъри.
След Перник пътешествениците се отправят към държавна детска градина в Трявна, която по нищо не отстъпва на частните. А Данаил остава впечатлен, че за следобедна закуска там децата си похапват чия.
„Общото между всичките места, които посетихме – училището в Перник, детската градина в Трявна и читалището в с. Труд, където изучават кене (древна техника за правна на дантела) е, че всички проекти са много свързани с българското“, казва Мартин.
Историите на 12-те инфлуенсъри стигат до общ брой от 660 000 последователи в различните социални мрежи от Instagram до TikTok в 4 на пръв поглед тотално различни държави. Те прекарват общо 48 часа в движение докато успеят да посетят всички проекти в 4-те държави в проекта и най-големи бенефициенти на Кохезионния фонд – България, Полша, Холандия и Португалия.
Като изключим България и двамата остават изненадани най-вече от инфраструктурните проекти – Политехническия музей в Полша, заради интересът им към технологиите.
„Те са славянска държава като нас. Имаше доста неща в този музей, които са от миналото и ние сме виждали в детството си и това също повлия по някакъв начин“, казва Данаил и допълва, че с поляците си стават и най-близки, защото хуморът ни е подобен.
„Холандците и португалците се изненадаха, че се сплотихме толкова бързо и ние им разказахме, че културата ни е доста близка, колкото и да не очаквахме. Даже се смяхме, понеже ние не говорим полски, че много думи са ни еднакви“, казва Мартин, а Данаил допълва, че типично по балкански откриват как да се сближат и с останалите.
В автобуса всеки си застава като лидер в страната и се старае да я покаже по-най-добрия начин, а българите и поляците дори се съревновават помежду си кой ще представи страната си по-добре.
Две момчета и стотици гуми за стотици левове
Когато двамата не са на пътешествие, създават канала за коли в YouTube – Balkan Drive.
Още от 6-годишен Данаил започва да се състезава в дисциплината „Мотокрос“ по идея на баща си. Това хоби обаче го докарва до сериозен инцидент, заради който му се налага да бъде в инвалидна количка известно време. След няколко години се завръща на пистата като рали пилот в дисциплината „Гимхана“, където става шампион. Днес е част от професионалната рали лига на България.
Двамата се събират професионално след нов сблъсък на Данаил с болниците, когато лекарите му казват, че никога повече няма да седне в състезателен автомобил.
„По цял ден гледах видеа в YouTube. Беше ми много криво и смачкано настроението и реших да се свържа с Марти“, разказва Данаил и застава зад волана, а Мартин поема режисьорската роля в проекта, който и двамата се надяват един ден да се превърне в бизнес.
Идеята на канала е да возят известни личности, докато си говорят с тях. Почти като подкаст, само че с висока скорост, професионална писта и каски.
Най-развитата им платформа в момента е TikTok с 10 хил. последователи, които бързо се увеличават.
„Ако не разделяш нещата на пистата и на пътя, шансът да си жив е много малък“, казва Данаил.
Данните за ангажираност на канала им в момента е 23%, което изненадва всички инфлуенсъри, на които двамата покажат резултатите си, защото по техни думи повечето нови канали в момента имат 4-5%.
Колко струва да се състезаваш в рали шампионата в България?
„Много зависи на какво ниво“, казва Данаил. „Има автомобил, който струва между 10 – 15 хил. лв., има и такъв, който струва половин милион и те са на една писта. Обикновено са в различни класове, но в общото класиране на „Рали България“, където са 1-во, 2-ро, 3-то място – там няма разделение“.
По негови думи има пилоти у нас, които карат и в чужбина и могат да си позволят такива суми от половин милион, а средната цена на едно състезание у нас излиза около 4000 лв. – 5000 лв.
„Една гума струва 600 лв. Има състезание, в които можеш да изтъркаш повече от 4 гуми. Можеш да си направиш сметката. Горивата са различни, екипировката също“, разяснява той и добавя, че понякога се изхабяват и по 4 до 6 комплекта.
Излизат ли на печалба от цялата инвестиция в канал за автомобили в YouTube, гледайте във ВИДЕОТО!
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него