Над 122 милиона лева е обемът на дигиталната реклама в България през изминалата година

БГ Бизнес

19,4% e ръстът на нетния обем на инвестициите, според проучването AdEx 2019 на IAB България

София, 9 юли 2020г.  Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2019 г. достига 122,1 милиона лева, според традиционното проучване AdEx, провеждано от IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е ръст от 19,4% в сравнение с предходната година. Традиционно най-голям дял от пазара – 71% запазва сегментът „дисплей реклама“, като през 2019 г. достига 87,1 милиона . AdEx 2019 отчита 3,2% ръст на инвестициите в български медии, като общият нетен обем в локални пъблишъри е 35 милиона лева.

Най-голям скок в инвестициите се наблюдава в категорията „нейтив реклама“, която макар да представлява едва 4% от общия обем на пазара, отчита ръст от 47,3% в сравнение с 2018 г., достигайки обем от 4,4 милиона лева. 24% от общите инвестиции в дигитална реклама през 2019 г. са направени в категория „търсене“, която запазва дела си, но отчита ръст от над 19% в сравнение с предходния период.

Видео форматите за поредна година привличат повече инвестиции и съставляват 38% (33,3 мил. лв.) от най-голямата категория на нашия пазар – „дисплей реклама“. 32,7 милиона лева са инвестирани в сошъл форматите в същата категория, като основната част - 32,1 милиона лева, са вложени в социалната мрежа Facebook. Значителен ръст бележат и програматик форматите, които съставят 69% от категория „диспей реклама“. В това число е включена и рекламата в екосистеми на Google и Facebook, които макар и затворени, предоставят автоматизирани механизми. Над половината инвестиции – 52,2млн. са в рекламната мрежа на Google, следвани от тези във Facebook, които са близо една трета от програматик пазара в България - 32,1млн.

Пазарът на дигитална реклама у нас за поредна година отбелязва стабилен ръст в крак с глобалните тенденции, които наблюдаваме“, споделя Чавдар Димов, мениджър пазарни проучвания в Икономедиа и ръководител на комисията за проучвания на IAB България. „Дисплей рекламата продължава да е най-големият сегмент на българския пазар, като тежестта на видео форматите стабилно се засилва. Макар международните играчи да затвърждават силните си позиции, локалните пъблишъри успяват да предложат решения, които да достигнат ефективно до българските потребители. Благодаря на всички участници в тазгодишното издание на проучването, на колегите от IAB и ИПСОС, с които работихме по проекта, както и на колегите от БАКА, които ни подкрепят за втора поредна година“, допълва г-н Димов.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст