Петър Дяксов: Младите специалисти трябва да бъдат проактивни и да имат смелостта да тестват нови неща

Мнение

Петър Дяксов е основател на единствения български конкурс за млади дигитални маркетолози Digital Stars

Петър Дяксов е дигитален предприемач с експертиза, която гради в продължение на повече от 10 години. Той е съсобственик на няколко онлайн магазина, които оперират не само в страната, а и извън нея. Петър е управляващ партньор в дигитална агенция, която предлага разнообразни услуги за подобряване на онлайн присъствието на различни бизнеси. Той е основател на единствения български конкурс за млади дигитални маркетолози Digital Stars, който ще излъчи новите дигитални звезди на България на 12 октомври.

  1. Г-н Дяксов, какво беше вдъхновението Ви за създаването на конкурса Digital Stars?

Здравейте и благодаря за възможността да Ви разкажа повече за Digital Stars. Идеята за конкурса възникна естествено. Като дългогодишен професионалист в дигиталния маркетинг, осъзнах колко трудно е за младите специалисти да се утвърдят. Посещавайки други конкурси, усетих липсата на платформа, която да насърчава талантливите млади специалисти. Така се зароди идеята за Digital Stars, първият и единствен конкурс, който изцяло се фокусира върху подкрепата и отличаването на младите дигитални маркетолози.

  1. Каква е целта на конкурса и как той допринася за развитието на младите професионалисти в областта на дигиталния маркетинг?

Целта на Digital Stars e да подкрепи и вдъхнови младите професионалисти да развиват своите умения и знания в динамичната област на дигиталния маркетинг. Чрез участието си в конкурса, маркетолозите могат да покажат своите умения в някоя от десетте категории, ключови за дигиталния маркетинг. Също така получават възможността да се учат както от изявените специалисти, които ще са част от журито, така и от своите колеги и не на последно място – конкурсът е идеална възможност за създаване на професионални контакти, така ценни за всеки специалист. Разбира се, наградата и титлата „Дигитална звезда на 2023” е най-голямото признание и позволяват на специалистите да се отличат в бранша и да ги насърчи в кариерното развитие.

Снимка: Digital Stars

  1. Каква роля играят младите дигитални маркетолози в бъдещето на маркетинга?

Благодаря Ви за този въпрос. На първо място искам да отбележа, че благодарение на работата на дигиталните маркетолози всеки бизнес има възможността да се възползва от услугите на дигиталния маркетинг. Смея да твърдя, че те са важен фактор за доброто представяне на брандовете онлайн и дори за постигането на бизнес целите. А ролята на младите специалисти е ключова. Те са новаторите, които развиват професията със свежите си идеи и готовността си да изпробват нови технологии, платформи и иновации в маркетинга. Динамиката в професията е висока, а младите специалисти обикновено се адаптират по-лесно към новото и към промените в поведението на потребителите.

  1. Можете ли да споделите някои истории за успешни участници в конкурса, които след него са постигнали постижения в света на дигиталния маркетинг?

Тази година ще се проведе петото издание на конкурса и сме изключително щастливи, че можем да споделим такива примери. В първото издание през 2019 година сред отличените беше Виктор Стоилов в категория „Електронна търговия“. Днес той е един от утвърдените маркетинг специалисти и собственик на дигитална агенция. Той се върна отново в конкурса, но този път като негово жури. Следващата година сред отличените беше Михаил Атанасов в категория „Автоматизации, чат ботове и имейл маркетинг“. В момента той е един от утвърдените имейл маркетинг специалисти в страната и се справя много добре със своя екип.  През 2020 година сред отличените беше и Благовест Каменов, в категория „Електронна търговия“, който днес развива собствени проекти в САЩ и се справя изключително успешно. Разбира се, няма как да изброя всички, но е важно да се отбележи, че водещо за Digital Stars (от създаването му) е отличени да бъдат само онези, които наистина го заслужават. В историята на конкурса се е случвало категории да останат без отличени кандидати, ако журито е преценило, че никой от кандидатствалите не се е откроил достатъчно, за да вземе наградата. Като основател на Digital Stars смятам, че това прави конкурса уважаван, а отличието в него – по-ценно.

  1. Какъв съвет бихте дали на младите хора, които искат да се развиват в дигиталния маркетинг и да участват в подобни състезания и конкурси?

На първо място бих посъветвал младите специалисти да бъдат проактивни, да учат и да имат смелостта да тестват нови неща. Не трябва да спират да се развиват, защото дигиталната среда се променя изключително бързо и те трябва да се променят с нея. И не на последно място бих препоръчал да посещават конференции и семинари, на които да научават новостите в бранша и да създават нови контакти, и разбира се, да участват в конкурса Digital Stars. Участието е напълно безплатно, а срокът е до 20.09.2023 на https://digitalstars.bg/

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст