Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Как една малка българска компания от Първомай се налага на пазара у нас
Популярната платформа за електронна търговия eMAG проведе за трети път в България ежегодния си Sellers’ Day (Ден на търговците) – ексклузивно събитие за eMAG Marketplace, една от големите общности от онлайн предприемачи у нас, готови да развиват бизнеса си в национален и в международен план. България е първият пазар след Румъния, на който започва да функционира платформата eMAG Marketplace и днес там над 5000 търговци предлагат над 2 милион активни продукта, като броят им непрекъснато расте.
За ползите от подобно партньорство и за това как една малка българска компания от Първомай се налага на пазара у нас и в чужбина, разговаряме с Пеньо Запрянов, управител на „ОфисиТЕ“.
Разкажете ни с какво се занимава Вашата компания?
Преди вече над 20 години две приятелски семейства направихме малко павилионче за цветя в Първомай. Постепенно започнахме да предлагаме и канцеларски материали, ученически пособия, телефони, офис техника, компютри, бяла и черна техника, касови апарати, програмни продукти, ксерокс услуги и подвързване, складов и счетоводен софтуер – широка гама от продукти и услуги, с които да се превъзмогне отсъствието на големи търговски вериги в града ни. Съчетаваме най-доброто от двата свята – личното отношение, обслужването с усмивка на място, където почти всички се познаваме, готовността винаги да дадеш съвет и да помогнеш, с желание да предоставяме най-актуален, качествен и конкурентоспособен асортимент. И до днес това продължава да е нашата рецепта за успех: да се погрижим комплексно и персонално за желанията на клиентите ни по най-добрия възможен начин. Това и факта, че с помощта на eMAG Marketplace успяхме професионално и ефективно да навлезем в електронната търговия.
Какъв е опитът Ви с платформата?
Постиженията говорят сами по себе си – присъединихме се към eMAG Marketplace през 2017 г. с желанието да разширим бизнеса си и за съвсем кратък период фирмата ни достигна 10 пъти обичайните си обороти, а екипът ни се увеличи до 17 души.
Умното решение за всеки бизнес е да има свой онлайн магазин, а умният начин да го направиш за нас беше eMAG Marketplace – без да започваш от нулата, имаш на разположение развита инфраструктура, удобни инструменти за менажиране на акаунта, възможности за постоянно допълване и разширяване на портфолиото, за промотиране и за участие в кампании на платформата. Достъпът до потенциални клиенти също е впечатляващ, това е реален шанс да ефективно развиеш бизнеса не само у нас, но и на чужди пазари. Така днес в Румъния с няколко клика могат да бъдат закупени стоки, произведени в Първомай – нещо, което би ни звучало като фантастика, когато започвахме.
С eMAG Marketplace се научихме да работим по европейски. Следването на установените правила на работа и високите им стандарти за осигуряване на първокласно потребителско изживяване не само отговаря на философията на компанията ни за лично отношение към клиента, но и структурира усилията ни, извеждайки ни на следващото ниво.
Кои от услугите, които платформата предлага на Marketplace търговците, намирате за особено полезни?
Със сигурност възможността за участие в промоционални кампании, като eMAG Black Friday е особено важен в търговския календар поради мащаба си. Започваме подготовката за него 2-3 месеца по-рано, договаряме цени, избираме продукти, които да включим. Кампанията е и отлична възможност да се намалят натрупани складови наличности.
Функции като eCREDIT, която позволява на клиентите ни възможност да купуват продукти на удобни за тях вноски, също са много полезни, а и търсени. Многото инструменти за анализ са ценен ресурс – на платформата може да видиш във всеки момент интереса към даден продукт и категория, да сравняваш цени, да проследяваш представянето си по различни параметри.
Какви са вашите съвети към търговците, които тепърва се присъединяват към платформата?
Да се възползват пълноценно от предлаганите възможности – да интегрират различни методи за плащане и доставка, да качват нови продукти, като се стараят описанието и снимките да са максимално качествени, да следят тенденциите и да включват в портфолиото си хитови продукти, да участват в промоционални кампании. От личен опит бих ги посъветвал да не гонят бърза печалба, а да заложат на създаването на отлично потребителско изживяване и персонално отношение – от поръчката до доставката. Това води до добри продажби, съответно до възможност за договаряне на по-добри цени от доставчици и е устойчив бизнес модел. И, разбира се, да знаят, че имат на своя страна професионалния екип на eMAG Marketplace, готов да им съдейства на всяка крачка.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови