Пеньо Запрянов, „ОфисиТЕ”: Умният бизнес е онлайн

Мнение

Как една малка българска компания от Първомай се налага на пазара у нас

Популярната платформа за електронна търговия eMAG проведе за трети път в България ежегодния си Sellers’ Day (Ден на търговците) – ексклузивно събитие за eMAG Marketplace, една от големите общности от онлайн предприемачи у нас, готови да развиват бизнеса си в национален и в международен план. България е първият пазар след Румъния, на който започва да функционира платформата eMAG Marketplace и днес там над 5000 търговци предлагат над 2 милион активни продукта, като броят им непрекъснато расте.

За ползите от подобно партньорство и за това как една малка българска компания от Първомай се налага на пазара у нас и в чужбина, разговаряме с Пеньо Запрянов, управител на „ОфисиТЕ“.

Разкажете ни с какво се занимава Вашата компания?

Преди вече над 20 години две приятелски семейства направихме малко павилионче за цветя в Първомай. Постепенно започнахме да предлагаме и канцеларски материали, ученически пособия, телефони, офис техника, компютри, бяла и черна техника, касови апарати, програмни продукти, ксерокс услуги и подвързване, складов и счетоводен софтуер – широка гама от продукти и услуги, с които да се превъзмогне отсъствието на големи търговски вериги в града ни. Съчетаваме най-доброто от двата свята – личното отношение, обслужването с усмивка на място, където почти всички се познаваме, готовността винаги да дадеш съвет и да помогнеш, с желание да предоставяме най-актуален, качествен и конкурентоспособен асортимент. И до днес това продължава да е нашата рецепта за успех: да се погрижим комплексно и персонално за желанията на клиентите ни по най-добрия възможен начин. Това и факта, че с помощта на eMAG Marketplace успяхме професионално и ефективно да навлезем в електронната търговия.

Какъв е опитът Ви с платформата?

Постиженията говорят сами по себе си – присъединихме се към eMAG Marketplace през 2017 г. с желанието да разширим бизнеса си и за съвсем кратък период фирмата ни достигна 10 пъти обичайните си обороти, а екипът ни се увеличи до 17 души.

Умното решение за всеки бизнес е да има свой онлайн магазин, а умният начин да го направиш за нас беше eMAG Marketplace – без да започваш от нулата, имаш на разположение развита инфраструктура, удобни инструменти за менажиране на акаунта, възможности за постоянно допълване и разширяване на портфолиото, за промотиране и за участие в кампании на платформата. Достъпът до потенциални клиенти също е впечатляващ, това е реален шанс да ефективно развиеш бизнеса не само у нас, но и на чужди пазари. Така днес в Румъния с няколко клика могат да бъдат закупени стоки, произведени в Първомай – нещо, което би ни звучало като фантастика, когато започвахме.

С eMAG Marketplace се научихме да работим по европейски. Следването на установените правила на работа и високите им стандарти за осигуряване на първокласно потребителско изживяване не само отговаря на философията на компанията ни за лично отношение към клиента, но и структурира усилията ни, извеждайки ни на следващото ниво.

Кои от услугите, които платформата предлага на Marketplace търговците, намирате за особено полезни?

Със сигурност възможността за участие в промоционални кампании, като eMAG Black Friday е особено важен в търговския календар поради мащаба си. Започваме подготовката за него 2-3 месеца по-рано, договаряме цени, избираме продукти, които да включим. Кампанията е и отлична възможност да се намалят натрупани складови наличности.

Функции като eCREDIT, която позволява на клиентите ни възможност да купуват продукти на удобни за тях вноски, също са много полезни, а и търсени. Многото инструменти за анализ са ценен ресурс – на платформата може да видиш във всеки момент интереса към даден продукт и категория, да сравняваш цени, да проследяваш представянето си по различни параметри.

Какви са вашите съвети към търговците, които тепърва се присъединяват към платформата?

Да се възползват пълноценно от предлаганите възможности – да интегрират различни методи за плащане и доставка, да качват нови продукти, като се стараят описанието и снимките да са максимално качествени, да следят тенденциите и да включват в портфолиото си хитови продукти, да участват в промоционални кампании. От личен опит бих ги посъветвал да не гонят бърза печалба, а да заложат на създаването на отлично потребителско изживяване и персонално отношение – от поръчката до доставката. Това води до добри продажби, съответно до възможност за договаряне на по-добри цени от доставчици и е устойчив бизнес модел. И, разбира се, да знаят, че имат на своя страна професионалния екип на eMAG Marketplace, готов да им съдейства на всяка крачка.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст